آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان

از میان ۲۵۰۰ نفری که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای حضور در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند، ۱۱۲۱ نفر تایید صلاحیت شدند که روز جمعه برای ۳۰ سهمیه تهران در مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تنها ۳ روز تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و تقریبا ۴ لیست اصلی با یکدیگر برای به دست آوردن کرسی‌های بهارستان در حوزه انتخابیه تهران رقابت می‌کنند.

به گزارش هاتف امروز، از میان ۲۵۰۰ نفری که در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای حضور در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند، ۱۱۲۱ نفر تایید صلاحیت شدند که روز جمعه برای ۳۰ سهمیه تهران در مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تاکنون ۴ لیست انتخاباتی اصلی در تهران منتشر شده است که این لیست‌ها اشتراکاتی نیز با یکدیگر دارند. ائتلاف بزرگ اصولگرایان به سرلیستی غلامعلی حداد عادل، یاران اعتدال و امید (اصلاح طلبان، اعتدال‌گرایان و حامیان دولت) به سرلیستی محمدرضا عارف، ائتلاف صدای ملت (یاران علی مطهری) به سرلیستی علی مطهری و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان (لیست منتسب به قدرتعلی حشمتیان) به سرلیستی محمدرضا عارف، ۴ لیستی هستند که به نظر می‌رسد رقابت اصلی را در تهران رقم خواهند زد. البته علاوه بر افراد حاضر در این لیست‌ها، کاندیداهای مستقل هم شانس خود را به صورت جداگانه برای حضور در مجلس از حوزه انتخابیه تهران امتحان می‌کنند.

در این ۴ لیست تعدادی از افراد به صورت مشترک حضور دارند. البته بیشتر اشتراکات بین سه لیست یاران اعتدال و امید، ائتلاف صدای ملت و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان است. از لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان تنها نام سید محمد حسن ابوترابی فرد در لیست جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان دیده می‌شود و سایر اعضای این لیست (اصولگرایان) در هیچ کدام از لیست‌های دیگر حضور ندارند.

علی مطهری، کاظم جلالی، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی، علیرضا محجوب، محمدعلی وکیلی، بهروز نعمتی و پروانه مافی (۹ نفر) کسانی هستند که نامشان به صورت مشترک در هر سه لیست یاران اعتدال و امید، ائتلاف صدای ملت و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان دیده می شود.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی که در روزهای آینده رخ خواهد داد را پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید؛

در صورت حضور گسترده مردم، شانس اصلاح‌طلبان بالاست

قائم مقام حزب ارداه ملت گفت: مردم در شرایط فعلی نسبت به برگ‌های رأی خود بی‌توجه نباشند و آن را واگذار نکنند. آذر منصوری در نشست خبری لیست انتخاباتی «یاران اعتدال و امید» که در ایسنا برگزار شد، طی سخنانی به تبیین مواضع اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو پرداخت و خاطرنشان کرد: دلیل این‌که گفته می‌شود انتخابات پیش رو مقطع بسیار حساسی برای کشور است آن است که نتیجه این انتخابات‌ها قرار است دو نهاد اصلی قدرت را چهار و هشت سال در کشور تشکیل دهد.

حمایت طبیبیان از جوان‌ترین نامزد اصلاح‌طلبان

دکتر محمد طبیبیان، اقتصاددان بنام ایران در یادداشتی کوتاه از سیده فاطمه حسینی جوان‌ترین نامزد فهرست ائتلاف اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس دهم حمایت کرد. طبیبیان در این یادداشت نوشت: «سركار خانم سيده‌فاطمه حسينى در درس اقتصاد كارشناسى ارشد دانشجوى بنده بوده‌اند و در جريان دوره موارد متعدد بحث و تبادل‌نظر با ايشان داشتم. نامبرده فردى با استعداد، برخوردار از هوش سرشار، داراى مدارج تحصيلى زبده و فردى با اخلاق، صادق و علاقه‌مند به سرنوشت كشور و بهروزى ملت ايران هستند. با توجه به ضرورت ايجاد فرصت براى جوانان كشور در صحنه سياست شايسته است براى افرادى با كيفيت تحصيلى، سجاياى اخلاقى و انرژى و علاقه به خدمت مانند ايشان در صحنه عمومى فرصت‌هاى كافى فراهم شود. اميدوارم اصلاح‌طلبان واقعى و نسل جوان اصلاح‌طلب در راه خدمت به ايران و ايرانيان با صداقت، جديت و از خودگذشتگى تلاش كنند و در حل مشكلات پيچيده كشور موفق باشند.»

امیدواریم مجلسی واقعاً اصولگرا تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در همایش علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران با بیان این‌که «علما در تاریخ اسلام همواره بهترین نقش را ایفا کرده و از پیشتازان جامعه بوده‌اند» اظهار کرد: در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی بهترین نقش را علما باید ایفا کنند و توقع داریم همان‌طور که رهبری فرمودند، هم مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند و هم با معرفی فهرست‌های خوب، زمینه انتخاب اصلح را فراهم آورند. وی افزود: امیدواریم مجلسی تشکیل شود که حقیقتا و واقعاً اصولگرا باشد و در خط امام و رهبری حرکت کند.

اجازه ندهیم مجلس ششم دیگری شکل بگیرد

محمدرضا باهنر شامگاه دوشنبه در گردهمایی اصولگرایان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان، از انتخابات هفتم اسفند به عنوان یک انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز یاد کرد و اظهار داشت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تجلی و مصداق واقعی مردمسالاری دینی است.

وی ادامه داد: عده‌ای در مجلس ششم که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرد، می‌خواستند کشور را به بن‌بست ببرند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس ششم، دل رهبری معظم انقلاب را خون کردند، افزود: مجلس ششم اگر چه توسط مردم کنار گذاشته شدند اما هزینه‌های بسیاری به کشور تحمیل کردند.

باهنر با اشاره به اینکه خون‌های پاک بسیاری برای قوام این نظام ریخته شده است، تصریح کرد: مردم نباید اجازه دهند نیروهای غیرارزشی به مجلس دهم راه بیابند.

نایب‌رئیس مجلس نهم با تاکید به اینکه مردم همیشه بیدار ایران اسلامی همواره از نظام و ارزش‌های آن حمایت کردند به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در آن فتنه نیز این مردم بودند که با خلق حماسه ۹ دی، فتنه‌گران را حذف کردند.

باید به همه ۳۰ نفر لیست ائتلاف اصولگرایان رأی داد

اگر ما به‌دلخواه خودمان یک یا چندنفر از لیست ۳۰نفره ائتلاف اصولگرایان را حذف کنیم و یا اصلاً به کمتر از ۳۰ نفر رأی بدهیم؛ مفهوم آن این است که یک کرسی را برای طرف مقابل خالی کرده‌ایم و در واقع یک رأی به طرف مقابل اضافه می‌کنیم.

علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران تأکید کرد: باید به همه ۳۰ نفر لیست ائتلاف اصولگرایان رأی داد. از همه عزیزانی که دل در گروی ارزش‌های انقلابی دارند، خواهش می‌کنم این افراد جدید و توانایی را که در لیست واحد قرار داده شدند، مورد اقبال قرار بدهند و به کلّیت ۳۰نفره این لیست که افرادی هستند که امتحان پس داده‌اند، روحیه کار جمعی دارند و توان مدیریتی و کارشناسی دارند، رأی بدهند.

اضافه شدن ۱۳ نفر به لیست تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس دهم

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: طبق جدید ترین آمار تا به این لحظه ۱۳ نفر به لیست تایید صلاحیت شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اضافه شده است.

سعید شبستری خیابانی  با ارائه آمار جدیدی از نفرات تایید صلاحیت شده انتخابات در استان، اظهار کرد: طبق جدیدترین آمار تا به این لحظه ۱۳ نفر به لیست تایید صلاحیت‌شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اضافه شده است.

وی افزود: کاندیداهای جدید تایید صلاحیت شده از حوزه‌های انتخابیه اهر، بستان‌‎آباد، سراب، میانه، بناب، هشترود، ورزقان، مرند و تبریز در انتخابات شرکت کرده و در لحظات پایانی صلاحیت آنان تایید شده است.

وی خاطرنشان کرد: نام بردن اسامی این افراد از لحاظ اخلاقی صحیح نیست، از این رو از آوردن نام این افراد در مصاحبه‌های خبری خودداری می‌کنیم.

شبستری در پایان گفت: طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده است، از این پس احتمال بسیار کمی برای اضافه یا حذف نفرات جدید به لیست کاندیداها وجود دارد.

رای دهیم تا شایسته‌ها به مجلس بروند

پرویز پرستویی با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات روز جمعه ۷ اسفند ماه گفت: در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایسته‌اند در مجلس حضور پیدا کنند.

این بازیگر در آستانه برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یادداشتی با عنوان «ما رأی می‌دهیم» که اختصاصا در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: «هموطنان عزیزم اگرچه حضور در انتخابات اختیاری است اما بد نیست نیم نگاهی به تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های بیگانه بیاندازیم که در صددند مانع حضور مردم در انتخابات باشند.

می‌دانم که شاید در مقاطعی باورهایتان خدشه‌دار شده اما یادم نمی‌رود که دو روز به انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم چگونه غیرت و عرق ملی به جوش آمد و آگاهانه رأی خود را به صندوق‌ها انداختید. الان هم همان موقع است که رأی دادن را فارغ از هر گونه نقد و انتقادها وظیفه ملی بدانیم و در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایسته‌اند در مجلس حضور پیدا کنند.»

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.