همه انتظارات زنان ورزشکار از منتخبین ملت

همه انتظارات زنان ورزشکار از منتخبین ملت

حضور حماسی ملت در پای صندوق های اخذ رای یک بار دیگر همدلی و همزبانی را به منصه ظهور رساند تا آینده کشور در چهار سال آینده در دستان منتخبینی قرار گیرد که هدفشان اعتلای نام ایران زمین و حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام است.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز – جمعه – با حضور پرشور مردم در سراسر ایران برگزار شد.
اکنون با پایان فرایند رای گیری انتخابات، ستاد انتخابات کشور اسامی منتخبین ملت را به تدریج اعلام می کند و تا روزهای آینده بخشی از منتخبین، خود را آماده می کنند تا مسئولیت نمایندگی ملت را پذیرا شوند و بخشی دیگر نیز خود را آماده رقابت در مرحله دوم انتخابات می کنند.
نخبگان بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جامعه نقش تعیین کننده ای در هدایت افکار عمومی داشته و دارند و اطلاع از خواسته های نخبگان از منتخبین ملت، قطعا می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی – ایرنا – با تنی چند از ورزشکاران نخبه زن ایرانی در مورد انتظارات آنان از منتخبین ملت در دوره چهار سال آینده گفت و گو کرد.

** نجمه خدمتی: منتخبین ملت برای رفع تبعیض در ورزش تلاش کند
دارنده سهیمه المپیک ۲۰۱۶ ریو معتقد است انتظار ورزش از منتخبین ملت آن است که زمینه را برای رفع تبعیض در ورزش فراهم کنند.
نجمه خدمتی که نخستین مدال کاروان ورزشی ایران را در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی کسب کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رفع تبعیض در ورزش می تواند به دگرگونی در ورزش کشور منجر شود و جایگاه ایران را در آسیا و جهان ارتقا بخشد.
وی در توضیح منظورش از «رفع تبعیض در ورزش» گفت: در موضوع رفع تبعیض در ورزش نباید فقط به رفع تبعیض جنسیتی اندیشید، بلکه باید همه اشکال رفع تبعیض مدنظر قرار گیرد.
تیرانداز المپیکی ایران گفت: تعدادی از رشته های ورزشی شانس بالایی برای کسب مدال دارند، اما متاسفانه در ایران چندان مورد حمایت قرار نگرفته است.
خدمتی افزود: وقتی زنان ورزشکار ایرانی با پوشش کامل اسلامی در میادین داخلی و خارجی حضور می یابند، نداشتن امکان پخش تلویزیونی مانع جذب حامیان مالی در حوزه ورزش زنان می شود و این موضوع می تواند عاملی برای پیشرفت نکردن ورزش زنان باشد.
این ورزشکار جوان بیرجندی گفت: نمایندگان منتخب ملت باید برای کاهش تبعیض در همه ابعاد ورزش کشور تلاش کنند و با تصویب قوانین لازم، زمینه را برای فعالیت بیشتر زنان ورزشکار فراهم کنند.

** قهرمان تیراندازی جهان: قول و عمل منتخبین ملت باید یکی باشد
«الهه احمدی» دارنده عنوان قهرمانی فینال فینالیست های تیراندازی جهان در سال ۲۰۱۵ گفت: انتظارم چون سایر مردم کشور آن است که قول و عمل منتخبین ملت یکی باشد و اگر هر یک از منتخبین برای تحقق یکی از وعده های خود تلاش کند، در زمانی کوتاه شاهد رفع بیشتر مشکلات در کشور خواهیم بود.
دارنده سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو ادامه داد: منتخبین ملت فارغ از هر جناج و دیدگاهی برای جلب نظر مردم قول های زیادی داده اند که نه فرصت و نه امکانات موجود در چهار سال اجازه علمی کردن آنها را نمی دهد، اما تاکید می کنم اگر هر نماینده فقط یکی از قول ها یا وعده های تبلیغاتی خود را که مورد تایید مردم نیز هست، عملی کند کشور حرکتی پیش رونده خواهد داشت.
احمدی افزود: به عنوان یک زن از منتخبین ملت انتظار دارم با نگاهی به جهان باور کنند که دنیا و ایران از حالت تک جنسیتی خارج شده است.
دارنده عنوان ششم تیراندازی المپیک ۲۰۱۲ لندن توضیح داد: منتخبین ملت برای تحقق توسعه پایدار باید بپذیرند که زنان توانمند و متخصص در کنار مردان می توانند به تحقق توسعه پایدار کمک کنند. ضمن اینکه باید باور کنند که توانایی زنان کمتر از مردان نیست.
وی با بیان اینکه «یک جامعه متعادل و پویا نیاز به همراهی زنان و مردان در همه عرصه های کشور دارد»، گفت: نخبگان ورزشی بیش از نخبگان سایر اقشار مورد اقبال عمومی قرار دارد و رفتارهای آنان از سوی همه رده های سنی و گروه های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد.
این دارنده سهمیه تیراندازی المپیک ریو خطاب به منتخبین ملت هشدار دارد چنانچه وضعیت ورزش کشور به همین منوال ادامه یابد، زنگ خطر به زودی به صدا در می آید.
احمدی از منتخبین ملت خواست راه هایی برای رونق ورزش کشور و حرفه ای تر شدن ورزش ارایه دهند.
وی افزود: ورزشکاران می توانند کشور را بیشتر از سایر اقشار، در جهان معرفی کنند و افزایش قهرمانان ورزشی در عرصه های جهانی موجب برافراشته شدن پرچم ایران به دفعات بیشتر خواهد شد و این تداوم، قطعا به نفع کشور خواهد بود.
این تیرانداز باسابقه ایران همچنین خواستار توجه نمایندگان ملت به توسعه ورزش همگانی در کشور شد و گفت: توسعه ورزش همگانی مانع از افزایش آسیب های اجتماعی در قشر جوان می شود و هر قدر در ورزشگاه ها به روی مردم باز شود در کمپ های ترک اعتباد بیشتر بسته می شود.
احمدی گفت: حمایت مجلس از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش موجب توسعه امکانات ورزشی در کشور می شود و با توسعه هر مکان ورزشی قطعا یک مکان نامناسب بسته می شود.

** فوتسالیست مطرح آسیا: منتخبین ملت باید در مقابل آرا مردم پاسخگو باشند
«فرزانه توسلی» یکی از ۱۰ دروازه بان برتر آسیا نیز معتقد است: در بخش های مختلف کشور از جمله عرصه ورزشی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و منتخبین ملت باید در مقابل آرای مردم پاسخگو باشند و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.
دروازه بان تیم ملی فوتسال زنان گفت: نمایندگانی که فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی را به دست آوردند، باید برای کسب موفقیت، حرف و عمل شان یکی شود و همه ما امیدواریم منتخبین ملت در تحقق وعده هایشان کوشا باشند.
توسلی گفت: باید مردم مناطق محروم و مشکلات آنان فراموش نشود و امیدوارم منتخبین هر شهر یا شهرستانی بدنبال تحقق برنامه هایی در جهت توسعه شهر خود باشند.
وی در خصوص اینکه چه خواسته ای از منتخبین در حوزه ورزش زنان دارد، گفت: همه مدیران و مسئولان کشور می دانند توانمندی زنان در عرصه ورزشی کمتر از توانمندی مردان نیست و این توانایی را دارند که در عرصه های بین المللی برای کشور افتخار آفرینی کنند.
این فوتسالیست عضو تیم ملی با بیان اینکه امکانات ورزشی کشور به صورت عادلانه در میان زنان و مردان توزیع نشده است، گفت: حتی یک دهم امکاناتی که مردان از آن برخوردار هستند، در اختیار ورزشکاران زن کشور نیست و ما امیدواریم که منتخبین ملت گامی موثری در کاهش این تبعیض بردارند.

** دارنده سهمیه تیراندازی المپیک ریو : منتخبین ملت به منافع ملی توجه کنند
«مه لقا جام بزرگ» تیرانداز المپیکی ایران گفت: منتخبین ملت باید دلسوزانه و در راستای مصالح جامعه و منافع ملی تلاش کنند.
این تیرانداز جوان ایرانی ادامه داد: منتخبین ملت باید از آرمان های انقلاب و اسلام دفاع کنند و با نگاه به این آرمان ها، در جهت پیشرفت کشور گام بردارند.
وی افزود: انتظار از منتخبین ملت آن است که خواسته های ملت را فراموش نکنند و در جهت تحقق اهداف همه اقشار جامعه از جمله ورزشکاران حرکت کنند.
دارنده مدال طلای مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در هند گفت: ورزشکاران نیازمند حمایت های بیشتری برای ادامه افتخارآفرینی هستند.
وی ارایه خدمات بیمه به ورزشکاران از جمله بیمه عمر را برای ایجاد انگیزه بیشتر در ورزشکاران ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که این موضوع از سوی منتخبین ملت مورد توجه قرار گیرد.

** نایب قهرمان شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی: اعتلای ایران در پرورش اندیشه است
«سارا سادات خادم الشریعه» استاد بزرگ بانوان و استاد بین المللی شطرنج گفت: منتخبین ملت باید به این نکته توجه داشته باشند که کشوری می تواند در عرصه های مختلف پیشتاز باشد که مردمانش راه درست اندیشیدن را بیاموزند.
این شطرنج باز جوان ایرانی که هفته گذشته تاریخ ساز شد و در مرحله دوم مسابقات جایزه بزرگ فدراسیون جهانی شطرنج در تهران به مقام نایب قهرمانی رسید، افزود: شطرنج تنها رشته ورزشی است که هدف آن پرورش فکر و اندیشه است. در شطرنج علاوه بر آمادگی جسمانی، نحوه درست اندیشیدن آموزش داده می شود.
نایب قهرمان شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی از منتخبین ملت خواست برای آنکه جامعه سالم و پویا داشته باشیم، ورزش را در اولویت نخست برنامه های خود قرار دهند و مطمئن باشند، اعتباراتی که در ورزش هزینه می شود، در حقیقت سرمایه گذاری برای سلامت کشور است.
خادم الشریعه توضیح داد: جوانان و نوجوانان بسیاری در کشور وجود دارند که با اندکی توجه، می توانند افتخارآفرین باشند، اما به دلیل کمبود اعتبار امکان توجه به آنها وجود ندارد و به همین دلیل ضرورت دارد با تدوین قوانینی شرایط را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش هموار کرد.
او که نخستین نورم استاد بزرگی مردان را در مسابقات جایزه بزرگ فیده در تهران کسب کرد، گفت: در بسیاری از کشورهای صاحب نام در شطرنج، تسهیلاتی برای بخش خصوصی فراهم است تا از شطرنج بازان حمایت شود، اما این تسهیلات در ایران فراهم نیست.
استاد بین المللی شطرنج جهان افزود: منتخبین ملت باید در حمایت از رشته ای که با اندیشیدن مرتبط است، توجه ویژه داشته باشند و قوانینی برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در شطرنج تدوین کنند.

** دارنده مدال طلای دوومیدانی زنان آسیا: منتخبین ملت دغدغه رفع مشکلات ورزشی کشور را داشته باشند
مریم طوسی دارنده مدال طلای ماده ۲۰۰ متر دوومیدانی زنان آسیا گفت: امیدوارم منتخبین ملت مشکلات همه بخش ها از جمله حوزه های ورزشی را مورد توجه قرار داده و برای رفع آنها تلاش کنند.
دونده دوی ۴۰۰ متر ایران افزود: انتظار ما از منتخبین ملت توجه ویژه به ورزش زنان است.
وی کمبود اعتبار و بی انگیزگی حامیان مالی برای سرمایه گذاری در حوزه زنان را از مشکلات عمده این بخش عنوان کرد و گفت: از دیگر مشکلات حوزه ورزشی زنان نداشتن بیمه است که امیدواریم این موضوع مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.
این دونده جوان کشورمان با بیان اینکه «اگر ورزشکاری دچار آسیب دیدگی جدی شود، آینده ای روشن نخواهد داشت»، گفت: اگر به دلیل محدودیت های حوزه ورزشی زنان، سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش توجیه پذیر نیست، لازم است منتخبین ملت، برنامه ای تدوین کنند تا از امکانات دولت برای ورزش زنان هزینه شود.

**قهرمان اتومبیلرانی خاورمیانه: ورزش به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود
«لاله صدیق» قهرمان اتومبیلرانی کشور و خاورمیانه گفت: منتخبین ملت باید با راهکارهای منطقی و بدور از هرگونه احساسات جانبدارانه و تنگ نظری ها در مسیر اعتلای نظام به فکر ساختن ایرانی آباد باشند.
این بانوی ورزشکار گفت: منتخبین ملت باید امانت دار آرای ملت باشند و با مردم شفاف سخن بگویند.
وی اظهار داشت: انتظار می رود که منتخبین ملت نگاه ویژه ای نسبت به موضوع ورزش و کمبود امکانات در این حوزه داشته باشند، اگر جامعه جوان ایران به سمت ورزش هدایت شود، آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.