به دنبال عاری کردن دانشگاه‌ها از دخانیات هستیم

هاتف امروز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد گسترش دانشگاه‌های عاری از دخانیات به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و دستورالعمل‌های این موضوع نیز تهیه شده است.

به گزارش هاتف امروز، دکتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش دانشگاهی اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانشگاهی به عنوان متولی ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه آموزش عالی کشور، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی عمل می‌کند و خوشبختانه تعامل خوبی نیز در این باره وجود دارد که این تعامل باید در همه سطوح در استان‌ها نیز افزایش پیدا کند.

وزیر علوم افزود: ما باید در کنار ورزش قهرمانی به ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها نیز توجه جدی داشته باشیم و واحدهای ورزشی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که دانشجویان را به سمت ورزش ترغیب کنند نه اینکه دانشجو صرفا برای کسب نمره در این واحدها حضور یابد.

وی با بیان اینکه قبول دارد فضاها و امکانات ورزشی در دانشگاه‌ها خیلی کم است، تصریح کرد: توسعه فضاها و امکانات ورزشی قطعا رشد خواهد داشت و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی دانشگاه‌ها دیده شده است. در حال حاضر ۱۰۰ اتاق یا فضای تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی تجهیز شده‌اند و برنامه گسترش دانشگاه‌های عاری از دخانیات به صورت جدی دنبال می‌شود ، در این راستا دستورالعمل‌های آن نیز تعیین شده تا موضوع استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه مراکز تندرستی در دانشگاه‌ها رشد داشته و به ۵۰ مرکز رسیده است گفت: این مراکز نقش مهمی در ارزیابی جسمانی دانشجویان ایفا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت جسمانی آن‌ها اطلاع دقیق‌تری داشته باشیم. باید نخبه‌های ورزش دانشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند تا بتوانیم هرچه بیشتر شاهد موفقیت آن‌ها باشیم. ا ن‌شاءالله بودجه مناسبی برای موفقیت ورزشکاران دانشجویی در یونیورسیاد سال آینده تعیین خواهد شد تا دانشجویان با دغدغه کمتر خود را برای حضور در این مسابقه‌ها آماده کنند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.