بازگشت ۴۵۰ نخبه از خارج کشور به ایران

هاتف امروز: معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور از بازگشت ۴۵۰ نخبه از خارج کشور به ایران خبر داد و گفت: نخبگان باید با حمایت دولت از استعدادهای خود به درستی در راستای کارآفرینی و تولید ثروت استفاده کنند.

به گزارش هاتف امروز، سید مهدی موسوی کوهپر اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان یکی از نهادهای بسیار استراتژیک برای کشور است و با توجه به اینکه جهان به سمتی می‌رود که باید از منابع رو و زیرزمینی اجتناب و آنها را به ارزش افزوده تبدیل کرده و به دنیا فروخت، این جزء با تفکر و حضور نخبگان حاصل نخواهد شد.

وی افزود: از زمانی که بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد، سالانه حدود پنج هزار نفر از استعدادهای برتر در سراسر کشور را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان ماندگاری نخبگان و استعدادهای برتر در کشور از گذشته بیشتر شده و تناسب بین خروجی و ماندگاری به نفع ماندگاری نخبگان در کشور شده است، گفت: در چندسال اخیر بحث جذب نخبگان غیرمقیم در دستور کاربنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

موسوی با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۴۵۰ نفر از نخبگان غیرمقیم به کشور برگشته‌اند و در دانشگاه‌های مختلف داخلی جذب شده‌اند، افزود: با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان روند خوبی در بحث جذب نخبگان در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان سال گذشته در خراسان‌جنوبی ساختمان‌سازی کرد و با کمترین هزینه در مدت یک سال این ساختمان ساخته شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به طرح شهاب برای هدایت و شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، تصریح کرد: در افق ۱۴۱۴ امیدواریم این طرح در تمام مقاطع تحصیلی اجرایی شود و مناطق محروم اولویت بنیاد ملی نخبگان است.

 موسوی با تاکید بر اینکه نگهداری و ماندگاری نخبگان کاری بین بخشی و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: مجوزی از هیأت وزیران اخذ شده که براساس آن سالانه ۱۰۰ نفر از نخبگان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا با فرآیند آسانی در دانشگاه‌های تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان تلاش می‌کنند تا ایستادن نخبگان روی پای خودشان را فرهنگ‌سازی کند، تصریح کرد: نخبگان نباید طلبکار و وابستگی به دولت داشته باشد، بلکه باید با حمایت دولت از استعدادهای خود به درستی در راستای کارآفرینی و تولید ثروت در کشور استفاده کنند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.