انتشار بیش از ۸ هزار مدرک علمی از سوی محققان دانشگاه آزاد

هاتف امروز: بر اساس گزارش منتشرشده از سوی «وب او ساینس» در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد مقالات علمی محققان دانشگاه آزاد اسلامی به ۸۱۳۱ مقاله رسیده است.

به گزارش هاتف امروز، بر اساس گزارش منتشرشده از سوی پایگاه Web of science  (WOS) در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۷ م(۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ه.ش) مدارک علمی منتشرشده از سوی این دانشگاه در سال ۲۰۰۰ تعداد ۳۲ مدرک بوده که این عدد در سال ۲۰۱۶ م(۱۳۹۵ ه.ش) به ۸ هزار و ۱۳۱ مدرک بالغ شده است.

در این پایگاه اعلام شده است که در مجموع ۱۷ سال (از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ م) تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۸ مدرک علمی از سوی محققان دانشگاه آزاد منتشر شده است.

تعداد مستندات علمی منتشرشده از سوی محققان دانشگاه آزاد در WOS از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶

تعداد مستندات علمی منتشر شده در WOS سال شمسی سال میلادی
۳۲ ۱۳۷۹ ۲۰۰۰
۴۹ ۱۳۸۰ ۲۰۰۲
۸۵ ۱۳۸۱ ۲۰۰۳
۱۱۲ ۱۳۸۲ ۲۰۰۴
۲۴۰ ۱۳۸۳ ۲۰۰۵
۴۵۸ ۱۳۸۴ ۲۰۰۶
۵۶۳ ۱۳۸۵ ۲۰۰۷
۱۰۰۲ ۱۳۸۶ ۲۰۰۷
۱۶۷۷ ۱۳۸۷ ۲۰۰۸
۲۴۲۱ ۱۳۸۸ ۲۰۰۹
۳۰۷۷ ۱۳۸۹ ۲۰۱۰
۵۸۷۶ ۱۳۹۰ ۲۰۱۱
۶۷۷۰ ۱۳۹۱ ۲۰۱۲
۶۱۵۱ ۱۳۹۲ ۲۰۱۳
۶۰۸۵ ۱۳۹۳ ۲۰۱۴
۷۱۵۹ ۱۳۹۴ ۲۰۱۵
۸۱۳۱ ۱۳۹۵ ۲۰۱۶

کل مقالات ISI دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه بین‌المللی  Web of science (WOS)از ابتدا تا ١٤ فوریه ٢٠١٧ م ۵۰ هزار و ۲۳۷ مقاله است که از سال ٢٠١٣ م تاکنون (در طول ٤ سال اخیر) جمع مقالات این دانشگاه در همین پایگاه ٢٧ هزار و ٥٢٦ مقاله است و این نشان می‌دهد که ۵۴٫۷۹ درصد کل مقالات دانشگاه آزاد در ٤ سال اخیر تولید شده است که ١٠ درصد از متوسط تولید علمی کل کشور در همین بازه زمانی بیشتر است.

از سوی دیگر رتبه تولید علمی این دانشگاه در پایگاه «وب او ساینس»، ١٥٨ جهان گزارش شده است که مربوط به تولیدات علمی ٣٩ واحد این دانشگاه می‌شود.

در حال حاضر ۱۹٫۹ درصد تولیدات علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که ظرف ٣ سال اخیر همواره در صدر تولید علمی ایران بوده است.

بر اساس گزارش منتشرشده در پایگاه داده‌پردازی دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین این در حالی است که تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در سال ۲۰۰۰ م(۱۳۷۹ه.ش) ۱۲ هزار و ۹۰ نفر اعلام شده که این آمار در سال ۲۰۱۶ م (۱۳۹۵ه.ش) به تعداد ۳۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

بر این اساس، روند افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد روند رو به رشدی داشته است؛ به گونه‌ای که تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در پایان سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ م (۱۳۸۹-۱۳۸۰ ه.ش) به ترتیب ۱۲ هزار و ۹۶۲، ۱۳ هزار و ۸۵۸، ۱۵ هزار و ۶۸، ۱۶ هزار و ۵۸۸، ۱۸ هزار و ۲۶۹، ۲۰ هزار و ۲۴۴، ۲۲ هزار و ۲۹۱، ۲۴ هزار و ۱۰۵، ۲۵ هزار و ۶۳۹ و ۲۶ هزار و ۴۸۵ نفر بوده است.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بر اساس اطلاعات پایگاه داده‌پردازی دانشگاه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶

تعداد اعضای هیات علمی در پایان هر سال سال شمسی سال میلادی
۱۲۰۹۰ ۱۳۷۹ ۲۰۰۰
۱۲۹۶۲ ۱۳۸۰ ۲۰۰۱
۱۳۸۵۸ ۱۳۸۱ ۲۰۰۲
۱۵۰۶۸ ۱۳۸۲ ۲۰۰۳
۱۶۵۸۸ ۱۳۸۳ ۲۰۰۴
۱۸۲۶۹ ۱۳۸۴ ۲۰۰۵
۲۰۲۴۴ ۱۳۸۵ ۲۰۰۶
۲۲۲۹۱ ۱۳۸۶ ۲۰۰۷
۲۴۱۰۵ ۱۳۸۷ ۲۰۰۸
۲۵۶۳۹ ۱۳۸۸ ۲۰۰۹
۲۶۴۸۵ ۱۳۸۹ ۲۰۱۰
۲۷۳۷۷ ۱۳۹۰ ۲۰۱۱
۲۸۱۴۳ ۱۳۹۱ ۲۰۱۲
۲۸۷۷۷ ۱۳۹۲ ۲۰۱۳
۲۹۳۸۲ ۱۳۹۳ ۲۰۱۴
۳۰۷۲۸ ۱۳۹۴ ۲۰۱۵
۳۲۲۱۱ ۱۳۹۵ ۲۰۱۶

آمارهای ارائه‌شده در جداول فوق نشان می‌دهد که وضعیت تولید مقالات معتبر ISI به ازای هر عضو هیات علمی تمام وقت این دانشگاه از سال ٢٠٠٠ تا ٢٠١٧ میلادی بهبود یافته و سیر صعودی گرفته است؛ به طوری که در سال ٢٠٠٠ میلادی به ازای هر ٤٠٠ نفر عضو هیات علمی یک مقاله و در سال ٢٠١٦ میلادی به ازای هر ٤ نفر هیات علمی یک مقاله ISI تولید شده است.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.