تامین امنیت میتینگ‌های انتخاباتی

هاتف امروز: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست، گفت: آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات را داریم.

‌به گزارش هاتف امروز به نقل از ایسنا‌، سردار حسین رحیمی افزود: مجموعه نیروی انتظامی برنامه ریزی برای برقراری نظم و امنیت انتخابات را شروع شده و از یک سو بر اساس وظیفه قانونی خود تا کنون سوابق ۱۸ هزار نفر از داوطلبان شورای شهر و روستا را بررسی کرده است و از سوی دیگر امنیت جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی را تامین می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: نیروی انتظامی وابسته به هیچ و گروهی نیست و تحت امر فرمانده معظم کل قوا در حال انجام وظیفه است.

سردار رحیمی در ادامه اظهارکرد: براساس قانون یکی از وظایف نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت جلسات انتخابی است که تاکنون چند متخلف را شناسایی کرده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کرده‌‌ایم‌.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما از ۲۸ اردیبهشت ماه در آماده باش کامل خواهیم بود و همکاران ما در قالب تیم‌های حفاظتی برای تامین امنیت صندوق ۲ هزار شعبه اخذ رای حاضر خواهند شد تا مردم شریف استان در کمال آرامش در انتخابات شرکت کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: نیروی انتظامی در روز انتخابات علاوه بر تامین امنیت محل اخذ رای، برقراری نظم و امنیت، برخورد با سارقان و نظم بخشی به محور‌های مواصلاتی و ده‌ها وظیفه دیگر را انجام خواهند داد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به برقراری امنیت کامل انتخابات مجلس گفت: تلاش می‌کنیم که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با امنیت کامل برگزار شود.

سردار حسین رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما خدمتگزاری به مردم را برای خود بزرگترین شأن دانسته و برقراری امنیت برای آحاد مردم را بزرگترین افتخار خود می‌دانیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به رویکرد مردم مداری و جامعه محوری پلیس اشاره کرد و گفت: در این رویکرد بیش ترین تمرکز به جای تهدید محوری بر جامعه محوری است و تلاش می‌کنیم که از آحاد مردم برای برقراری نظم و امنیت جامعه استفاده حداکثری شود.

این مقام ارشد انتظامی ارتباط با مردم را از ویژگی‌های پلیس اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش کرده‌ایم که با حضور فرماندهان و کار شناسان پلیس در بین بدنه جامعه ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنیم و از توان و ظرفیت آنان برای حفظ امنیت پایدار بهره گیری شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دوره بزن در رو تمام شده و ما با اشراف اطلاعاتی که بر منطقه داریم، نخواهیم گذاشت که مخلان امنیت عمومی در هیچ نقطه ای از این استان پهناور احساس آرامش کنند.

وی تصریح کرد: ما خود را در مقابل براداران شیعه و سنی و هر کسی که بعنوان شهروند است، خادم می‌دانیم و از سوی دیگر با کسانی که بخواهند نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم بزنند با قاطعیت برخورد می‌کنیم‌.

رحیمی با اشاره به اینکه مردم باید پلیس را یار و یاور و در کنار خود بدانند، گفت: ما از مردم شریف انتظار داریم که از ما حمایت کنند و اعتقاد داریم بدون حمایت و همکاری مردم نمی‌توانیم موفق باشیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به موضوع آموزش همگانی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از یک سو با راه اندازی شهرک آموزش همگانی مسائل مرتبط با حوزه تکالیف شهروندی در حوزه پلیس را به مردم آموزش می‌دهد و از سوی دیگر کار شناسان نیروی انتظامی با حضور در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به آگاهی بخشی مردم کمک می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به سامانه تلفنی ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: این سامانه تلفنی با شعار هر لحظه پلیس را در کنار خود داشته باشید، راه‌اندازی شده و به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان است.

رحیمی با اشاره به فضای مجازی که به صورت مداوم توسط کارشناسان پلیس فتا رصد می‌شود، افزود: کارشناسان پلیس فتا از مدت‌ها قبل با حضور نامحسوس در فضای مجازی و پایش آن فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنان خود عزت نیروی انتظامی را در خدمت به مردم و پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.