رایگان شدن رومینگ اینترنت و تلفن همراه در سراسر اروپا

هاتف امروز: در فوریه سال گذشته، مشخص شد که قانون گذاری جدید اتحادیه اروپا سبب خواهد شد تا هزینه رومینگ در کشورهای این منطقه به صفر برسد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و البته هر کس دیگری، همیشه باید بابت استفاده از تلفن همراه خود در کشورهای دیگر هزینه هنگفتی را پرداخت می کردند.

به گزارش هاتف امروز: هر کشور بنا به اختیارات خود، مبالغ خاصی را بابت رومینگ دریافت می کرد اما به طور متوسط این هزینه واقعا گزاف بود. این مسئله اما با تصویب قانون «Roam like at Home» به اجرا گذاشته می شود.

شهروندان حالا می توانند در هر یک از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون پرداخت هزینه اضافه، تماس گرفته، پیام کوتاه ارسال کنند یا به اینترنت موبایل خود متصل شوند. کشورهایی هم که بخشی از اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند (مثل ایسلند، نروژ و لیختنشتاین) نیز به زودی سیاست مشابهی را اجرا خواهند کرد.

به هر حال، کشورهایی نظیر سوییس هم هستند که در اتحادیه اروپا عضویت ندارند و اگر شهروندی اروپایی بخواهد به این کشورها سفر کند، باید مثل گذشته هزینه های گزاف رومینگ را بپردازد.

از سوی دیگر نیز برخی شرکت های متضرر از این قانون در پی لغو آن بر آمده اند و تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن، چنین طرحی اجرا نشود که البته احتمال موفق شدن آن ها چندان بالا نیست.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.