چرا همیشه گرسنه‌ام؟ ۱۱ دلیل برای احساس دائمی گرسنگی

هاتف امروز؛ آیا شما نیز جز آن دسته هستید که همواره احساس گرسنگی می‌کنید؟ با خواندن این مطلب می‌توانید به علل آن پی ببرید.

* به خاطر چیزی است که خورده‌اید
شیرینی که سر کار تعارف شد خیلی خوب به نظر می‌رسید و نمی‌شد آن را رد کرد اما الان باز گرسنه‌اید و چیز دیگری می‌خواهید. غذاهایی که در لحظه خوشمزه‌اند، نوشیدنی‌های شکردار، آبنبات و شیرینی‌ها به شما انرژی پایداری نمی‌دهند در نتیجه شما خیلی زود مجددا گرسنه می‌شوید. انتخاب‌های بهتر: هر چیزی شامل فیبر، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های سالم (سالمون، آجیل و آواکادو) و پروتئین (تخم مرغ، لوبیا و مرغ گریل شده)

*استرس دارید
در ابتدا بدن شما گرسنگی را با هورمونی به نام آدرنالین کنترل می‌کند اما اگر نگرانی شما برای مدتی طول بکشد، بدن شما هورمون دیگری به نام کورتیزل ترشح می‌کند. این هورمون سبب می‌شود که شما با دیدن هر چیزی آن را بخورید. وقتی استرس از بین می‌رود میزان کورتیزل نیز کاهش می‌یابد و معمولا اشتهای شما به حالت طبیعی بر می‌گردد.

* تشنه هستید
بعضی اوقات که شما نیاز به خوردن را حس می‌کنید بدن شما در واقع با کم آبی مواجه است. در نتیجه بهتر است ابتدا یک لیوان آب بخورید. هنوز گرسنه‎اید؟ این به این معنی است که شما باید چیزی بخورید و چون شما قبلا یک لیوان آب خورده‌اید این احتمال کمتر وجود دارد که شما بیش از حد بخورید.

* قند خونتان را شوکه کرده‌اید
وقتی شما چیزهای شیرین یا دارای نشاسته مثل دونات، شیرینی و یا نوشابه می‌خورید، آنها به یکباره میزان زیادی شکر وارد بدن شما می‌کنند. در نتیجه بدن شما انسولین ترشح می‌کند که به سلول‌های شما کمک می‌کند که از آن به عنوان سوخت استفاده و یا آن را ذخیره کند. اما آن میزان از شکر می‌تواند یاعث شود که بدن شما بیش از حد انسولین ترشح کند. این عمل سبب افت قند خون شده و شما را گرسنه می‌کند.

* ممکن است دیابت داشته باشید
این بدین معنی است که بدن شما مشکل انرژی دارد. شما ممکن است گرسنه شوید چون بدنتان فکر می‌کند به انرژی بیشتری نیاز دارد اما مشکل اصلی این است که شما با تبدبل غذا به سوخت در چالش هستید. ممکن است شما وزن کم کنید، بیشتر ادرار کنید و خسته‌تر باشید. اگر هر یک از این علائم را دارید به دکتر مراجعه کنید.

* بسیار سریع غذا می‌خورید
شما وقتی تند غذا می‌خورید به بدنتان فرصت کافی نمی‌دهید تا متوجه سیری شود. آهسته غذا خوردن بیشتر لذت بخش است و شما کمتر غذا می‌خورید. تمرکز کردن می‌تواند کمک کند: تکه‌های کوچکتر بخورید، بهتر بجویید و از غذایتان لذت ببرید. ۲۰ دقیقه فرصت دهید و ببنید آیا هم چنان گرسنه‌اید!

* غذا رضایت بخش نبوده است
دانشمندان معیاری را برای اندازه گیری میزان رضایت بخش بودن غذا در نظر گرفته اند که از ان با عنوان «جدول رتبه بندی میزان رضایت» یاد می شود. در این جدول هنگام مقایسه غذاهایی که میزان کالری انها برابر است، ان غذا که رتبه اش در جدول بالاتر باشد گرسنگی شما را بهتر ارضا می‌کند. به طور مثال، سیب زمینی آب پز بسیار سیر کننده‌تر و مطلوب تر از نوع سرخ کرده آن است.

* چیز خوشمزه‌ای را دیده‌اید یا بویش به مشامتان خورده است
شاید شما تبلیغ بستنی را دیده‌اید و یا بوی نان تازه پخته شده به مشامتان خورده است. این کافی است تا شما بخواهید چیزی بخورید و فرقی ندارد که گرسنه‌اید یا نه. این ضعف‌ها را در خود بشناسید تا راحتتر آن‌ها را کنترل کنید.

* تیروئیدتان پر کار است
اگر تیرویید شما پر کار است قادر است همواره شما را خسته، عصبی، دمدمی مزاج و گرسنه کند. اگر هر یک از این علائم را داشتید به دکتر مراجعه کنید. اگر متوجه شدید که مشکل تیروئید دارید به راحتی با دارو قابل درمان است.

* دارو مصرف می‌کنید
بعضی از داروها ممکن است اشتهای شما را تحت تاثیر قرار دهد. این داروها شامل بعضی از آنهایی است که برای درمان افسردگی به کار می‌رود. در کنار آن می‌تواند آنتی هیستامین، کورتیکواستروئید و .. باشد. به دکتر خود خبر دهید که با شروع قرص جدید همواره گرسنه‌اید اما به هیچ وجه مصرف آن را خودسرانه قطع نکنید.

* خواب کافی ندارید
کمبود خواب می‌تواند تعادل هورمون‌های گرسنگی را بر هم زند و شما را به بیشتر خوردن وا دارد. همچنین ممکن است شما را به خوردن خوراکی‌هایی با کالری و چربی بیشتر ترغیب کند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.