تأیید رشته های دانشگاه آزاد براساس قانون مجلس

هاتف امروز: علی اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد گفت: وزارت علوم نظری داشت درخصوص دو هزار و ۹۰۰ رشته کد محل این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد که بعد از مذاکرات صورت گرفته بخشی از این کدرشته محل ها به تایید وزارت علوم رسید.

وی افزود: دانشگاه آزاد از ابتدا آنچه درخصوص رشته محل های این دانشگاه انجام داده است را قانونی می داند و اگر رشته محل های این دانشگاه بررسی شود همه آنها تایید خواهد شد.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مدتی طول کشید و افرادی که قصد داشتند انتخاب رشته کنند دچار تردید بودند و بنابراین مجلس شورای اسلامی وارد شد و ۲۰۵ نفر از نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون آموزش و تحقیقات از دانشگاه حمایت کردند.

ولایتی عنوان کرد: با دخالت رئیس مجلس شورای اسلامی یک باردیگر قانون سال ۶۷ درخصوص تایید رشته محل های این دانشگاه معتبر اعلام شد.

وی ادامه داد: دکتر امیدوار رضایی این موضوع را به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد ارسال کرد. بنابراین سه نماینده این نهادها درخصوص رشته های دانشگاه آزاد تصمیم گیری می کنند و با اعلام دو رای از سه نفر رشته ها تصویب خواهد شد.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد گفت: از این پس برای تایید رشته محله های دانشگاه آزاد بر اساس قانون مجلس و شورای سه نفری اقدام خواهیم کرد.

ولایتی عنوان کرد: بنابراین دیگر نیازی به نظارت بر رشته ها و کدرشته ها وجود ندارد و همواره کمیته سه نفره معتبر است و قانون سال ۶۷ به هیچ وجه نقص نشده و به تایید معاونت حقوقی مجلس رسیده است.

وی اظهار داشت: با تایید رئیس مجلس کمیته سه نفره تایید رشته های دانشگاه آزاد معتبر است.

ولایتی در خصوص تایید مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز گفت: مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه به طور حتم تایید می شود و وزارت علوم بر اساس نظر مجلس موظف است قانون را اجرا کند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: وزارت علوم از سوی مجلس مورد سوال قرار می گیرد بنابراین وزارت علوم موظف است قانون را اجرا کند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.