دیدار به موقع روحانی با فرماندهان سپاه

هاتف امروز ،دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران با روحانی در این مقطع زمانی و تاکید طرفین بر همکاری می تواند موجبات دلگرمی مردم و زمینه ساز تعامل وارتباطات بهتر نهادهای کشور در راستای حل مشکلات اساسی جامعه باشد. بدون شک تداوم چنین دیدارهایی می تواند باعث کاهش اختلافات و از بین رفتن شکاف هایی که در زمان انتخابات بوجود آمده باشد.

به گزارش هاتف امروز، دیدار دیروز فرماندهای سپاه پاسداران با حجت الاسلام والمسلمین روحانی را می توان نوید دهنده عبور از فضای انتخاباتی و وارد شدن به فضای جدیدی دانست که سبب همکاری نزدیکتر نهادهای درون نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

درواقع فضایی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد سبب تعمیق شکاف های سیاسی و فاصله گیری دولت با برخی نهادها شده بود. شاید تا حدی موضع گیری های آقای روحانی در زمان انتخابات در راستای تاکید بر تمایزها ،تهییج و جلب توجه مردم برای کسب رای طبیعی باشد اما بدون شک می باید از ادامه تندروی ها پرهیز و اجتناب کرد. البته بهتر بود برخی از سخنان در آن موقع گفته نمی شد تا موجبات سوءاستفاده دشمنان نظام فراهم نمی شد.

اما به نظر می رسد چنین وضعیتی دیگر تمام شده و در حال حاضر می باید دستور کار همه شخصیت ها و نهادهای سیاسی تلاش برای اجماع و همگرایی باشد. بدون شک در این مسیر رئیس جمهور نقش بی بدیلی دارد و می تواند با تاکید بر همدلی و دوری از موضع گیرهای تند و دوپهلو ادامه دهنده این مسیر و راه باشد.

نهادهای دیگر نیز ضرورت دارد با تمام توان به کمک دولت بیایند چرا که مشکلات بسیار بزرگی بر سر راه دولت وجود دارد که حل آنها به تنهایی از عهده آن خارج می باشد. موفقیت دولت در برداشتن هر گام رو به جلو نیز به حساب همه و نظام جمهوری اسلامی گذاشته می شود.

اگر از این زاویه به دیدار فرماندهان سپاه با روحانی نگاه کنیم می بایست چنین اقدامی را تحسین و از آن تقدیر کرد. این اقدام زمانی ارزش بیشتری می یابد که دشمنان و رسانه های خارجی از زمان انتخابات و با سوءاستفاده از فضای بوجود آمده به شدت بر طبل تفرقه و تقابل بین جناح ها و نهادهای درون نظام می کوبیدند و تلاش داشتند تا به زعم خود به تعمیق اختلافات و شکاف ها دامن بزنند.

بی شک تداوم چنین دیدارهایی با منتقدین نیز می تواند به خروج از فضای هیجانی انتخابات کمک کند و با پرهیز از کنایه و حاشیه زمینه ساز برگرداندن آرامش به فضای داخلی کشور شود.

بر اساس قوانین رئیس جمهور نیز از ابزارهای لازم برای طرح و پیگیری دیدگاه ها و وعده های داده شده برخوردار می باشد و ضرورتی ندارد با مطرح کردن مسائل جانبی و حاشیه ای از تریبون های عمومی موجبات کدورت و واگرایی فراهم شود. لذا به نظر می رسد تلطیف فضا و دوری از اختلافات باعث حل بهتر مشکلات و عملیاتی شدن تعهدات زمان انتخابات شود.

در این بین دیدار رئیس جمهور با فرماندهان سپاه زمینه ساز همگرایی در راستای تقویت مواضع دفاعی از کشور خواهد شد و حاوی سیگنال ها و پالس هایی برای دشمنان بیرونی نیز می باشد. به خصوص در هنگامه ای که انواع و اقسام بحران ها و جنگ ها با دخالت کشورهای خارجی، سواستفاده رژیم صهیونیستی و سیاست تخاصمی عربستان در منطقه بوجود آمده است.

همچنین در حال حاضر کاخ سفید و کنگره پیگیر تحریم سپاه پاسداران هستند و مقابله با چنین اقدامی ضروری می باشد. لذا اتحاد و مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا و ارائه تصویر منسجم و مقتدر از ایران اسلامی باید سرلوحه تمامی ارکان و نهادهای مهم نظام اسلامی باشد و بدون شک دیدار دیروز فرماندهان سپاه با رئیس جمهور منتخب در ارائه چنین تصویری نقش بسزایی خواهد داشت.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.