نیروگاه خورشیدی باهمکاری آلمانی ها در خوروبیابانک احداث می شود

هاتف امروز ؛بخشدار مرکزی خوروبیابانک روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: این طرح به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی شهرستان است که با سرمایه‌گذاری یک شرکت ایرانی و با همکاری آلمانی ها احداث می‌شود.
حمید دهقان افزود:خوروبیابانک با برخورداری از بیشترین ظرفیت جذب تابش انرژی خورشیدی به عنوان یکی از مستعد‌ترین شهرستان های استان اصفهان در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی است.
به گزارش هاتف امروز ،وی با بیان اینکه شرکت ایرانی به عنوان سرمایه‌گذار داخلی ساخت این پروژه ۵۰ میلیارد تومانی را بر عهده گرفته است افزود: علاوه بر این یک نیروگاه یک مگاواتی دیگر با پنج میلیارد تومان در سه راهی جندق احداث می شود.
بخشدار مرکزی خوروبیابانک گفت: زمین ساخت این نیروگاه‌ها در مجموع به مساحت ۲۲ هکتار از طریق منابع طبیعی تامین شده است.
دهقان همچنین از استفاده دستگاه های دولتی شهرستان از انرژی های تجدید پذیر خبر داد وگفت: طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری برخی از اداره های دولتی موظف هستند ۲۰درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین کنند.
وی افزود: سامانه خورشیدی فتوولتائیک باید از نوع متصل به شبکه بوده و تا قبل از مهرماه ۹۷ نصب و به بهره برداری برسد.
مدیر امور برق خوروبیابانک نیز گفت: تقویت زیرساخت های انرژی های نو نظیر ایجاد نیروگاه های خورشیدی در این شهرستان ضروری است.
حسین پوربافرانی افزود: مقدمات راه اندازی این نیروگاه ها شامل جانمایی، طراحی و انتخاب سرمایه گذار انجام شده است.
مدیر امور برق خوروبیابانک با بیان اینکه این شهرستان ۱۱هزار مشترک برق دارد افزود: یک سوم برق مصرفی شهرستان در بخش خانگی است.
پوربافرانی تصریح کرد: با راه اندازی این دو نیروگاه بیش از ۹۰ درصد از برق مورد نیاز شهرستان در طول روز تولید می شود و در مدار قرار می گیرد.
وی یادآور شد: میزان کنونی مصرف برق شهرستان خوروبیابانک که از طریق شبکه سراسری تامین می شود بین ۸ تا ۱۱مگاوات در ماه های مختلف سال است.
شهرستان خوروبیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.