آمریکا امروز موشک قاره‌پیما آزمایش می‌کند

هاتف امروز: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) یک موشک بالستیک قاره پیما در کالیفرنیا آزمایش می‌کند؛ اقدامی که گفته می‌شود تحت تاثیر اقدامات اخیر کره شمالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز، به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، این موشک با نام “Minuteman III” قرار است دربازه زمانی ۱۲:۰۱ تا ۶:۰۱ به وقت محلی از پایگاه هوایی واندربرگ شمالی در ۱۳۰ مایلی شمال غرب لس آنجلس، مرکز ایالت کالیفرنیا شلیک شود.

مایکل هاف، یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا گفت که هدف از پرتاب این موشک اعتبار بخشیدن و تعیین آمادگی، تاثیرگذاری و دقت این سیستم تسلیحاتی است.

اعلام پرتاب این موشک بالستیک غیر مسلح کمی غیر متعارف و ناگهانی بوده است، آمریکا اصولا در چنین موارد چند ماه یا چند هفته پیش از آزمایش، موعد آن را اعلام می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که اسکادران پانصد و هفتاد و ششم مسئول رهگیری و فرماندهی سیستم‌های موشکی است.

موشک‌های “Minuteman” اصولا در پایگاه هوایی واندربرگ آزمایش می‌شوند و می‌توانند ۶۸۰۰ کیلومتر مسیر را طی کنند. این موشک‌ها غالبا در اقیانوس آرام شلیک شده و به اهدافی در جزایر مارشال برخورد می‌کنند.

این آزمایش موشکی آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با کره شمالی به دلیل انجام آزمایش یک موشک بالستیک از سوی این کشور که اخیرا صورت گرفته، انجام می‌شود.

پنتاگون مراتب نگرانی خود را درباره آزمایش‌های کره شمالی و خطرناک بودن آنها در این منطقه که کریدورهای تجاری در آن قرار دارد، ابراز کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه شنبه تایید کرد که یکی از پروازهای تجاری خطوط هوایی روز جمعه از محلی عبور کرده که آخرین آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی کمتر از ۱۰ دقیقه بعد از آن در دریای ژاپن انجام شده بود.

کره شمالی در تاریخ چهارم ژوئیه سال جاری میلادی به دستور کیم جونگ اون، رهبر این کشور این آزمایش را انجام داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این موشک کاملا با عدم هماهنگی پرتاب و در مسیر یک خط هوایی شلوغ که مورد استفاده هواپیماهای تجاری است، شلیک شد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.