صداوسیما برای سینما شمشیر را از رو بسته است

هاتف امروز: مجید مظفری درباره نقش رسانه‌ها در بازتاب موفقیت‌های بین‌المللی سینمای کشور گفت: وزارت ارشاد و رسانه‌ها باید کمک کنند تا بازار فیلم در داخل و خارج از کشور رونق بگیرد.

به گزارش هاتف امروز، مجید مظفری با اشاره به حضور موفق فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های مهم دنیا و نقش رسانه‌های داخلی بیان کرد: باعث افتخار است که فیلم‌های ایرانی وارد جشنواره‌های مهم دنیا می‌شوند و مقام کسب می‌کنند. این اتفاق می‌تواند به رشد ادبیات نمایشی ما در دنیا کمک کند. به نظرم باید تمام رسانه‌ها از این افتخارات بهره‌برداری و تبلیغ کنند.

مظفری درباره نقش رسانه‌ها در بازتاب موفقیت‌های هنری اظهار کرد: به رسانه‌ها و مسوولان ارشاد بستگی دارد که ما بتوانیم با ساخت چنین فیلم‌های موفقی به بازار جهانی وارد شویم و اکران عمومی داشته باشیم. زمانی که فیلم‌های ما اکران عمومی در دنیا داشته باشند، تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذاران ما مایل به سرمایه‌گذاری در فیلم‌ها خواهند بود و کمپانی‌های بزرگی در این مسیر ایجاد می‌شوند.

او افزود: من به وحید جلیلوند و نوید محمدزاده برای دریافت تندیس شیر در جشنواره ونیز تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت بیشتری برای آن‌ها دارم. همکارانی که چنین فیلم‌هایی می‌سازند باعث افتخار ما هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش وزارت ارشاد و رسانه‌ها در این راستا بیان کرد: البته همکاران دیگر هم دوست دارند برای ساخت چنین فیلم‌های موفقی تلاش کنند اما وزارت ارشاد و رسانه‌ها باید کمک کنند تا بازار فیلم در داخل و خارج از کشور رونق بگیرد. وضعیت فیلم‌های سینمایی در داخل کشور خوب است اما باید تلاش کنیم تا به بازار اکران‌های عمومی در خارج از ایران وارد شویم.

مظفری با اشاره به عملکرد صدا و سیما در بازتاب موفقیت‌های هنری بیان کرد: صداوسیما سال‌هاست که برای سینمای ایران شمشیر را از روبسته است اما دلیلش را نمی‌دانم. در صورتی که سینما می‌تواند خوراک خوبی برای تلویزیون باشد و تلویزیون هم می‌تواند منبع اطلاع رسانی و تبلیغ سینمای ایران باشد بنابراین تلویزیون و سینما باید دست به دست هم بدهند تا اتفاق‌های خوبی بیفتد.

او ادامه داد: این اتفاقات خوب باید در عرصه سینمای ما رخ دهد به دلیل اینکه هنرهای نمایشی در دنیا در حال رشد هستند و تلاش می‌کنند تا به فستیوال جهانی وارد شوند. ما هم باید در این راستا تلاش کنیم. تلویزیون برای خود سیاستی دارد اما به نظرم این سیاست بسیار اشتباه است  و باید سینما و تلویزیون در آغوش هم باشند.

این بازیگر درباره عملکرد روزنامه‌ها در بازتاب مسائل فرهنگی و هنری گفت: برخی روزنامه‌ها به انتشار مسائل سیاسی اکتفا می‌کنند و کمتر به سمت مسائل هنری می‌روند و این بسیار بد است. توسعه اقتصادی بدون زیربنای فرهنگی و توسعه هنری بدون زیربنای اقتصادی رو به نابودی است و این دو باید به هم کمک کنند.

او با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در انتشار اخبار بیان کرد: حضور شبکه‌های اجتماعی موجب این تصور شده که مردم برای دریافت اخبار به شبکه اجتماعی اکتفا می‌کنند اما این درست نیست.  فکر می‌کنم این افتخارات باید ثبت و آرشیو شود. همچنین باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شود تا به جشنواره‌های دنیا راه پیدا کنیم و اکران عمومی داشته باشیم.

مجید مظفری در پایان گفت: دو  فیلم سینمایی برای بازی به من پیشنهاد شده اما هنوز قرادادی نبسته‌ام. همچنین تلاش می‌کنم اگر امکان داشته باشد برای چهار یا پنج ماه آینده تئاتری کار کنم.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.