پهپادی شبیه به یک قفس پرنده

هاتف امروز: محققان در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان(EPFL) با الهام از روش اوریگامی موفق به طراحی یک پهپاد شدند که می‌تواند همزمان با ارسال محموله، از آنها حفاظت کند.

به گزارش هاتف امروز به نقل از دیجیتال ترندز، این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند در بالای ساختمان‌ها و ترافیک پرواز کند، در حالی که یک بسته تا ۵۰۰ گرمی(کمی بیش از یک پوند) را حمل می‌کند.

این پهپاد هنگامی که تا می‌شود، به اندازه کافی کوچک است تا در یک کوله پشتی جای گیرد.

این پهپاد که در آزمایشگاه سیستم های هوشمند EPFL طراحی شده، ترکیبی از دو عملکرد را ارائه می‌دهد.

از یک طرف می‌تواند محموله‌های مختلف را حمل کند و از طرف دیگر به عنوان یک بسته‌بندی محافظ عمل می‌کند که مانند یک قفس انعطاف پذیر در هنگام حمل و نقل از محموله محافظت می‌کند.

طراحان با تکیه بر هنر باستانی اوریگامی این پهپاد را به گونه‌ای طراحی کردند که قفس آن با یک حرکت باز و بسته می‌شود.

هنگامی که نیازی به استفاده از آن نیست، می‌توان آن را در چند ثانیه مسطح کرد و حجم آن را تا ۹۲ درصد کاهش داد.

قفس بیرونی از فیبر کربنی انعطاف پذیر و با دوام ساخته شده است تا از صدمه به محموله جلوگیری کند. در داخل قفس فیبر کربنی یک مولتی کوپتر چهار پروانه‌ای وجود دارد که به هواپیماهای بدون سرنشین اجازه انجام فرود و صعود عمودی را می‌دهد.

این پهپاد با یک پوند محموله، می‌تواند حدود دو کیلومتر سفر کند.

پروانه‌های هواپیمای بدون سرنشین درون قفس قرار گرفته اند، به طوری که برای محیط اطراف خود، از جمله مشتریان، خطرناک نیستند و آنها می‌توانند محموله را بدون احتمال خطر آسیب بردارند.

محققان همچنین یک ویژگی امنیتی را به این پهپاد اضافه کردند آن هم اینکه هنگامی که قفس باز می‌شود، پروانه‌ها خاموش می‌شوند.

آنها در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن یک چتر نجات به این پهپاد هستند تا اگر پروانه‌ها در حین پرواز دچار آسیب و شکستگی شدند، از سرعت پهپاد برای فرود بکاهد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.