۷۳۷۰ تن تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه تاکنون

حدود ۴۰ ساعت از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می‌گذرد، زلزله‌ای که طی آن و براساس آخرین آمارها، ۴۳۰ تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از ۷۱۵۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش هاتف امروز، سازمان اورژانس کشور آخرین آمار کشته شدگان زلزله ۷٫۳ ریشتری غرب کشور را تا ساعت ۱:۴۷ بامداد ۴۳۰ نفر اعلام کرده است و  تعداد مصدومان این حادثه نیز ۷۱۵۶ نفر اعلام شده است که هموطنان جهت پیگیری بیمارستان مصدومان زمین لرزه کرمانشاه می‌توانند به سایت http://www.emsnews.ir مراجعه کنند.

۸:۵۲***

محمد نوری معاون عملیلات سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تا کنون ۷۳۷۰ مصدوم در زلزله غرب کشور داشته‌ایم، گفت: ۱۶۸ مصدوم به تهران ، ۶۳ نفر به استان البرز و ۶۲ نفر به همدان منتقل شده ‌اند البته سعی کردیم مصدومان را در شهرهای خود مداوا کنیم  و بر این اساس۹۵۸ نفر در کرمانشاه و سرپل ذهاب خدمات درمانی دریافت می‌کنن.

وی تأکید کرد: اکنون بحث انتقال مصدومان به پایان رسیده و اولویت وزارت بهداشت کنترل بیماری‌های عفونی و کنترل بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه است. همچنین از امروز بحث درمان‌های تخصصی و سطح چهارم که به بازتوانی مربوط است، می‌شود.

۸:۴۰***

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که تردد وسایل نقلیه غیرمسئول به مبادی ورودی کرمانشاه ممنوع است.

وی افزود: از دیروز ممنوعیت تردد وسایل سنگین از محور اسلام آباد به سمت سر پل ذهاب و قصر شیرین اعمال شده و امروز هم تا پایان وضعیت بحرانی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان در استان این ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین ادامه دارد. البته این ممنوعیت شامل حاملان مواد سوختی، غذایی و امدادرسانی نمی‌شود.

برغم تلاش و بسیج همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، هنوز گروهی از هموطنان زلزله‌زده با مشکلاتی همچون کمبود چادر، قطعی آب و برق و … مواجه هستند و برودت هوا، شرایط را برای این هموطنان سخت‌تر کرده است.

در این زلزله دستکم ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به طور ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۴۵ هزار واحد نیز نیازمند تعمیرات است و به گفته استاندار کرمانشاه، زلزله هفت شهر و ۱۹۳۰ روستای استان را در بر گرفت که برآورد خسارت وارد شده در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

همچنین با توجه به از بین رفتن تعدادی از بیمارستان‌های مناطقی مانند سرپل ذهاب و قصر شیرین که بیشترین آسیب را دیده‌اند، علاوه بر برپایی بیمارستان های صحرایی،  بخشی از مصدومان به شهرهای همجوار و همچنین تهران اعزم شده‌اند. حال طبق اعلام سرپرست اورژانس کشور، عملیات امداد و نجات به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

مرتضی سلیمی-رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر – نیز ساعتی قبل اعلام کرد که بعید است کسی زیر آوار مانده باشد؛ چرا که ارزیابی‌ ۵۰۰ روستا انجام شده است. همچنین امیدواریم با توجه به تلاش‌های شبانه روزی، پوشش کامل امدادی و خدمت رسانی تا بعد از ظهر سه‌شنبه برقرار شود.

به گفته وی تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۹ تخته پتو و تعداد زیادی اقلام حیاتی مانند کنسرو،‌ چراغ والر و … درمیان حادثه دیدگان توزیع شده است. اما تقاضا و نیازها بیشتر از اقلامی توزیعی است به نحوی که وزرای کشور و بهداشت در شورای هماهنگی مدیریت بحران که ساعاتی قبل در کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم تامین امکانات و نیازهای ضروری زلزله‌زدگان در اسرع وقت تاکید کردند.

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور نیز  با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی از طرف نهادهای مختلف در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تقریباً عملیات امداد و جست‌وجو تمام شده و کار تکمیل بیمارستان‌های صحرایی امروز سه شنبه انجام می‌شود. در حال حاضر نیز دارو، تجهیزات و دپوی خون به اندازه کافی وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز سه شنبه کار سرکشی به روستاها و اقدامات لازم برای مصدومان سرپایی انجام می‌شود. همچنین تیم‌های بهداشت محیط و سلامت روان نیز مستقر می‌شوند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.