سقوط هواپیمای مسافربری در اصفهان/جان باختن تمامی سرنشینان

هاتف امروز: هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود ۲۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است.

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

در ساعت ۱۱:۲۱ دقیقه، یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

پادنا منطقه‌ای در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم است. این منطقه مرز میان استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

همچنین جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی ۳ پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اعزام شدند.

تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج

سیدعلی وفایی مقدم، مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویر احمد از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: جلسه از یک ساعت قبل آغاز شده و ما خبر قطعی در مورد تعداد کشته شدگان این حادثه نداریم. اما چندین تیم امدادی زمینی و هوایی به محل اعزام شده است و ما در فرودگاه یاسوج هم در حالت آماده باش هستیم.

هواپیمای حادثه دیده از نوع ATR  استعلاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

در پی این حادثه شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مساله ارائه نکرده‌اند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.