آخرین خبر ها از وضعیت نفتکش سانچی

هاتف امروز:رییس کمیته پیگیری سانحه نفتکش ایرانی در مجلس گفت که قرار است سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه‌ای از افراد متخصص را برای حضور در نفتکش سانچی و ماندن در زیر آب آن هم به مدت یک هفته به چین بفرستد تا وضعیت اجساد پرسنل این نفتکش مشخص شود کما اینکه به نظر می‌رسد هیچ جسدی سالم باقی نمانده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، محمدمهدی برومندی درباره آخرین اقدامات برای شناسایی اجساد نفتکش سانچی، گفت: در آخرین سفری که آقای بروجردی در صدر هیات پارلمانی به چین داشتند، مذاکراتی در حوزه پارلمانی و سیاسی انجام شد. در نهایت مقرر شد که کمیته مشترکی بین ایران و چین شکل گیرد که این کار صورت گرفت.

وی افزود: برای رفتن به داخل کشتی نفتکش سانچی در اعماق آب‌ها شرکت‌های مختلفی از نقاط مختلف دنیا از جمله چینی‌ها اعلام آمادگی کردند که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال شناسایی تیمی کارآمد برای عقد قرارداد است تا بتواند پاسخگوی نیازها و سوالات و کارها باشد.

برومندی توضیح داد: قرار است این تیم متشکل از غواصان یک هفته زیر آب در محفظه‌هایی زندگی کنند تا به صورت دقیق اطلاعاتی از درون نفتکش سانچی حاصل شود. تاکید ما بر این است که گروه‌های غواصی همه جای کشتی و حتی موتورخانه‌ که در عمق کشتی قرار دارد را بررسی کنند.

رییس کمیته پیگیری سانحه نفتکش ایرانی در مجلس درباره زمان اعزام غواصان و حضور این تیم در چین، گفت: از آنجا که اکنون جعبه سیاه در حال بررسی و جمع‌بندی کارشناسی با حضور چهار نماینده حقوقی و متخصص ایران است، منتظر اعلام نتایج هستیم تا به موازات آن این تیم به چین اعزام شود. فکر نمی‌کنم که زمان بررسی جعبه سیاه خیلی طول بکشد و باید به زودی منتظر اعلام نتیجه بررسی‌ها باشیم.

وی در مورد احتمال پیدا کردن اجساد سالم در کشتی، گفت: نفتکش سانچی را می‌توان در دو قسمت ترسیم کرد؛ یک قسمت روی آب و عرشه و دیگری زیر آب و زیر عرشه است. در روی عرشه محل استراحت پرسنل و زیر عرشه مواد سوختنی و موتورخانه واقع شده است که در زمان وقوع حادثه پرسنل کشتی در محل استراحت یعنی روی عرشه حضور داشتند.

برومندی افزود: از طرف دیگر در روزهای آخر آتش‌سوزی سانچی درجه حرارت عرشه به هزار درجه رسید که با توجه به گازهای سمی که از این آتش بیرون می‌آمد و حجم زیاد آتش در کنار اینکه پرسنل روی عرشه و در محل استراحت بودند، بعید به نظر می‌رسد که جسد سالمی باقی مانده باشد و حتی چیزی در کشتی باشد کما اینکه ما از غواصان می‌خواهیم که در زمان عملیات به محل موتورخانه نیز بروند.

وی در پایان گفت: ما در مقابل مردم و خانواده پرسنل سانچی و ایثارشان مسئولیم. پرسنل سانچی کار سخت و طاقت‌فرسایی انجام دادند و از هیچ کوششی دریغ نکردند که باید قدردان آنها و خانواده‌شان باشیم.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.