وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی:منشأ تصمیمات نادرست احمدی‌نژاد، حلقه اطرافیان وی بود

 حسینی گفت: درباره تخلفات مالی مناطق آزاد شنيده‌ام كه پاره‌ای از آن موارد بی ارتباط با آقای بقايی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه ۶۰ هزار شی گرانبها در زمان تصدی بقایی از موزه ملی خارج شده و تعدادی از دوربین‌ها نیز از کار افتاده، اظهار کرد: احمدزاده به دلیل آن که مسئولیت سازمان میراث فرهنگی را بر عهده داشته، بهتر می‌تواند نسبت به این مسئله اظهارنظر کارشناسی داشته باشد.

وی افزود: بنده به دلیل مشغله کاری فراوان در وزارت ارشاد و مرتبط نبودن با سازمان میراث فرهنگی درجريان اتفاقاتي كه درآن مجموعه رخ داده نيستم .

حسینی تصریح کرد: البته انتقال معاونت‌هاى سازمان میراث فرهنگی به اصفهان و شيراز از ابتدا برایم قابل قبول نبود و جسته و گریخته اخباری مبنی بر اینکه طی این انتقال، اسناد و اشیای نفیس آسیب دیده‌اند، به گوش می‌رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى دولت دهم بیان کرد: درباره مناطق آزاد و تخلفات مالی در آن مجموعه خبرهايی مبنی براحضار و بازداشت بعضی مديران كيش و مراكز ديگر شنيده‌ام كه احتمالا پاره‌ای از آن موارد بی ارتباط با آقای بقايی نباشد و انتظار داريم قوه قضائيه پس ازصدور رای نهايی، روشنگری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به سیر تحول احمدی‌نژاد از آ‌غاز دولت نهم تاکنون تأکید کرد: احمدی‌نژاد روحیه خدمتگزاری بالایی داشت و در آغاز کار در شهرداری‌ و ریاست جمهوری، خدمات گسترده‌ای ارائه داد و با به کارگیری نیروهای متدین و انقلابی، اقدامات مثبتی را انجام داد و حتی مقام معظم رهبری بارها از تلاش‌های دولت نهم و دهم تقدیر کردند.

حسینی اذعان کرد: اما به تدریج هرچه به پایان دولت دهم نزدیک می‌شدیم علائم و رفتارهايی در وی مشاهده می شد که تفاوت چشم‌گيرى با روحیه او در آغاز فعالیتش داشت.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد یادآور شد:‌ البته بعید به نظر می‌رسد که چنین تغییراتی یک شبه رخ دهد، معمولا زمينه های فكری و خصلتی كم و بيش وجود دارد و عوامل ديگر از جمله اطرافیان آن راتشديد مي كنند و باعث تقویت ویژگی‌های منفی مي شوند.

وی ادامه داد: حلقه خاصی که دور احمدی‌نژاد را احاطه کرد باعث بسیاری از تصمیمات ناصواب شد! نیروهایی که سالیان سال و از زمان دفاع مقدس با وی بودند کنار رفتند و همین مسئله باعث شد تا رفتارها و حالت‌های منفی در وی بروز کند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: يك نمونه ازخبط آشكاراحمدی نژاد كه مايه تاسف شد، نامه مورخ ٣٠بهمن وی به مقام معظم رهبری بود كه بنده در يادداشت مبسوطی به برخی ايرادات حقوقی آن اشاره كرده‌ام و قرار است که چندنفر از اعضای کابینه دولت نهم و دهم، موضعی مشخص در اين‌باره اتخاذ کنند که به اطلاع مردم خواهد رسید.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.