افزایش دانشجویان خارجی در ایران

هاتف امروز :قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از حضور بیش از ۵۴ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه وزارت علوم، این آمار در سال ۹۷ باید با افزایش ۲۰ درصدی به ۷۵ هزار دانشجو برسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، دکتر حسین سالارآملی ضمن اعلام این مطلب به حضور بیش از ۵۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور اشاره کرد و اظهارکرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت علوم در عرصه بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها جذب دانشجویان خارجی است. به طوری که در حال حاضر ۵۴ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند که ۲۶ هزار نفر آن‌ها در دانشگاه‌های وزارت علوم،‌۱۷ هزار نفر در جامعه المصطفی، ۱۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد و مابقی در سایر دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت علوم برای افزایش ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور در سال ۹۷ تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده باید تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور از ۵۴ هزار به ۷۵ هزار دانشجو افزایش یابد. در واقع اگر براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پیش برویم، باید در سال آینده با افزایش ۲۰ درصدی دانشجوی خارجی مواجه شویم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل یادآور شد: در سال جاری تعداد دانشجویان خارجی که جذب دانشگاه‌های داخل کشور شده‌اند، حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

دکتر سالارآملی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی بیشترین هدف وزارت علوم برای جذب دانشجودر کشور می‌باشد، گفت: از بین کشورهای اروپایی،‌ آلمان، اتریش،‌ سویس، فرانسه و ایتالیا ۵ کشوری هستند که به عنوان کشورهای هدف برای گسترش تعاملات بین‌المللی وزارت علوم انتخاب شده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین دانشجویان ایرانی (۶۵۰۰ دانشجو) در کشور آلمان مشغول تحصیل هستند و سایر کشورهای اروپایی ۲ تا ۳ هزار دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل دارند.

قائم مقام وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم از طریق سازمان امور دانشجویان برای تمام دانشجویانی خارجی که قصد تحصیل در ایران را داشته باشند، دوره‌های بورسیه کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته است.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.