وزارت بهداشت مجوز دوره‌های مهارتی صادر می‌کند

هاتف امروز :معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را با گسترش آموزش‌های مهارتی برطرف کنیم، تاکید کرد: قصد داریم رشته‌های آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیازهای کشور گسترش دهیم و برای این کار موسسه‌ای در وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که متناسب با تقاضاهای مطرح شده و تدوین چارچوب‌های آموزشی، مجوزهای دوره‌های مهارتی را صادر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، دکتر باقر لاریجانی در خصوص بین‌المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: ما در زمینه بین‌المللی‌سازی اقدامات زیادی انجام داده‌ایم و بسترها و چارچوب‌های لازم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته تا براساس آن بتوانند دانشجویان خارجی متناسب با شرایط کشور تربیت کنند.

وی با بیان اینکه ما اختیارات زیادی را به مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌ایم که می‌توانند دانشجویان خارجی را با توجه به ضوابط کشور جذب کنند، ادامه داد: این اقدام باعث شده که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حرکت مطلوبی برای گسترش آموزش عالی در حوزه پزشکی انجام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور ما در حوزه پزشکی در منطقه سرآمد است و اگر ما بتوانیم قوانینی متناسب با آن را تنظیم کنیم، می‌توانیم در آینده نه چندان دور تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب کنیم.

لاریجانی با اعلام اینکه در حال حاضر در حوزه پزشکی بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی داریم، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در کمتر از یک سال بتوانیم تعداد دانشجویان خارجی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی دو برابر کنیم.

وی در خصوص دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: این دانشجویان متناسب با شرایط دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنند، می‌توانند براساس قوانین وارد کشور شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به خارج کشور سفر کنند، بایستی با توجه به اینکه پزشکی یک رشته دشوار محسوب می‌شود، ابتدا شرایط تحصیل آن را داشته باشند و همچنین دانشگاه خارجی که می‌خواهند، وارد آن شوند را کنترل کنند که مورد قبول ایران باشد، تا پس از آن پایان تحصیل و برای بازگشت به کشور دچار چالش نشوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: حدود ۲۰۰ بیمارستان آموزشی در کشور فعالیت می‌کنند که تمام آن‌ها مورد اعتباربخشی قرار گرفته‌اند و برخی شرایطی پیدا کردند که ما می‌توانیم اعتباربخشی آن‌ها را بپذیریم. همچنین بعضی از این بیمارستان‌ها نیاز به بازدیدهای مجدد دارند و برخی نیز اخطارهای آموزشی دریافت خواهند کرد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.