نخستین اسکله قایقرانی برای قایق‎های شاتل دریایی در خرمشهر افتتاح شد

هاتف امروز :رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: با همت رئیس هیئت ورزش‎های همگانی خوزستان و اداره ورزش و جوانان خرمشهر امسال شاهد افتتاح نخستین اسکله قایقرانی برای قایق‎های شاتل دریایی کشور در خرمشهر بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، آبادان و خرمشهر دو شهر دریایی استان خوزستان است که زیباترین جاذبه‌های گردشگری این دو شهر وجود نعمت آب‌های روان و تورهای گردشگری آبی است. این دو شهرستان یکی از  نقاط بکر و دوست‌داشتنی خوزستان است که کمتر گردشگری حاضر است بعد از حضور در خوزستان و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی از تماشای غروب خورشید برفراز آب‌های آبادان و خرمشهر غافل بماند.

سجاد پاک‎‎گهر رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر یکی از ظرفیت‌‌های منطقه آزاد اروند را وجود رودخانه‌ها و آب‌های خروشان دانست و اظهار کرد: رودخانه‌هایی از قبیل اروند، کارون، بهمن‎شیر و شاخه‎های منشعب از  ظرفیت‌های آبی شهرهای آبادان و خرمشهر بوده که می‌تواند پتانسیل خوبی برای توسعه ظرفیت گردشگری در این دو شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای ساماندهی استفاده کشتی‎ها و قایق‎های متعدد در راستای گردشگری آبی در این منطقه برگزار شد، افزود: با همت رئیس هیئت ورزش‎های همگانی خوزستان و اداره ورزش و جوانان خرمشهر امسال شاهد افتتاح نخستین اسکله قایقرانی برای قایق‎های شاتل دریایی کشور در خرمشهر بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر تصریح‌کرد: در راستای معرفی و توسعه ظرفیت گردشگری آب‌های خوزستان در دو شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۱۰۰ لنج و ۱۷۰ قایق برای خدمات‎رسانی به مسافران نوروزی تا پاسی از شب در حال ارائه خدمت هستند.

وی گفت: گردشگران کنار تماشای جاذبه‌های گردشگری این دو شهرستان از یادمان‎ها و آثار به‌جای‌مانده از جنگ به‌عنوان یکی از ظرفیت‎های گردشگری موجود در حاشیه رودخانه اروند بازدید می‌کنند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.