رئیس‌جمهور به ترکمنستان و آذربایجان سفر خواهد کرد

هاتف امروز :رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان و آذربایجان، از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه به این کشورها سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ،  معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح سه شنبه ۷ فروردین ماه تهران را به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان ترک می کند و بلافاصله پس از ورود و برنامه استقبال رسمی، مذاکرات روسای جمهوری و سپس هیاتهای عالیرتبه دو کشور برگزار می شود.
پرویز اسماعیلی با اشاره به امضای چندین سند همکاری در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، گفت: نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان نیز هم‌زمان با این سفر برای بررسی و توسعه روابط تجاری فیمابین برگزار خواهد شد.
وی افزود: دکتر روحانی روز چهارشنبه برای زیارت آرامگاه صحابه پیامبر اسلام (ص)، بازدید از قدمگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین آرامگاه تنی چند از شاگردان اهل بیت (ع) و مفاخر ایرانی سفری کوتاه به شهر تاریخی مرو خواهد داشت.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور بعد از ظهر چهارشنبه از مرو به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می کند.
اسماعیلی، ملاقات با رئیس جمهور آذربایجان، مذاکرات مشترک هیاتهای دو کشور و نیز امضای اسناد متعدد همکاری و کنفرانس مطبوعاتی را از برنامه های عصر چهارشنبه دکتر روحانی در باکو ذکر کرد.
وی ادامه داد: همزمان با سفر رئیس جمهور، صبح پنجشنبه ۹ فروردین همایش اقتصادی ایران و آذربایجان با هدف بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی میان بخشهای دولتی و فعالان و کارآفرینان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.
اسماعیلی در پایان گفت: دکتر روحانی ظهر روز نهم فروردین ماه به میهن اسلامی بازخواهد گشت.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.