آمار‌ صحیح میزان خسارت حریق جنگل‌های گیلان در دست بررسی است

هاتف امروز :معاون استاندار گیلان گفت:‌ کارشناسان در حال بررسی و ارزیابی دقیق میزان خسارت وقوع حریق در جنگل‌های استان گیلان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، حجت شعبانپور اظهار داشت: با توجه به وقوع آتش‌سوزی گسترده اخیر در سطح بسیار وسیعی از جنگل‌های گیلان در حال حاضر به‌هیچ عنوان نمی‌توان میزان خسارات وارده را به‌صورت دقیق بیان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان عنوان کرد:‌ هم‌اکنون کارشناسان ذی‌ربط در حال انجام ارزیابی‌های دقیق در خصوص برآورد صحیح میزان خسارت وارده به جنگل‌های گیلان در پی وقوع حریق گسترده آن هستند.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه آمارهایی که توسط برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شده نادرست است ابراز داشت:‌ آمارهای ارائه‌شده، پیش‌بینی اولیه ما در خصوص میزان خسارات وارده است و برای اطلاع از آمار صحیح و دقیق باید منتظر گزارش کارشناسان باشیم.

وی روند بررسی و ارزیابی خسارت‌های وارده را برشمرد و بیان داشت: تیمی متشکل از بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان گیلان در حال انجام ارزیابی و برآورد خسارت هستند که پس از تکمیل،‌ گزارش مربوطه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ وزش شدید باد گرم و افزایش دمای هوا تا حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد زمینه و بستر این آتش‌سوزی گسترده را در سطح وسیعی از جنگل‌ها و مراتع استان گیلان فراهم کرد.

‌شعبان‌پور راجع به مناطق و شهرستان‌هایی که درگیر این حادثه بودند نیز گفت:‌ این حریق گسترده از اواخر عصر دیروز در شهرستان‌های لاهیجان،‌ سیاهکل،‌ دیلمان،‌ املش،‌ رودبار،‌ صومعه‌سرا و ماسال به‌وقوع پیوست.

وی با اعلام اینکه حضور به‌موقع تمام دستگاه‌ها و نیروها در مهار سریع حریق نقش ویژه‌ای داشت افزود: ‌نیروهای سپاه،‌ بسیج،‌ جمعیت هلال‌احمر،‌ منابع طبیعی،‌ نیروی انتظامی ‌و سایر دستگاه‌های گیلان ضمن حضور سریع از همان ساعات اولیه نسبت به مهار حریق اقدام کردند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.