عادلانه نبودن تعرفه‌های پزشکی

هاتف امروز :نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیسم پرداخت‌ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیرعادلانه بوده، بنابراین افزایش تعرفه‌های مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، مسعود پزشکیان با انتقاد از اینکه تعرفه‌های پزشکی هیچ وقت عادلانه نبوده است، اظهار داشت: تعرفه‌ها تبعیض‌آمیز بوده و در تعیین آنها عدالت رعایت نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه مکانیزم پرداخت‌ها عادلانه نیست، تصریح کرد: امروزه کارانه یک پزشک ۵ میلیون تومان و پزشک دیگری ۱۰۰ میلیون تومان است، در حالی که هر دو داری مدرک فوق تخصص هستند و در هیچ کجای دنیا این موضوع مرسوم نیست، البته اگر تعرفه‌ها را نیز افزایش دهیم باز هم فاصله پرداختی‌ها بسیار زیاد خواهد بود و این موضوع مشکلی را برطرف نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مکانیسم پرداخت‌ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیرعادلانه است، ادامه داد: این موضوع سبب بروز اختلاف میان جامعه پزشکی و سطوح ارائه‌کننده خدمات سلامت و ارائه‌کنندگان خدمات سلامت و خدمات اجتماعی، سیاسی، علمی و دانشگاهی شده و چنین سیاستی قابل دفاع نیست.

پزشکیان با تأکید بر اینکه مکانیسم پرداخت‌ها باید عادلانه شود، تصریح کرد: باید در این رابطه از تجارب کشورهای پیشرفته بهره برد، چراکه آنها به هیچ وجه به شیوه دریافتی براساس کارانه عمل نمی‌کنند.

وی، راهکار پیشگیری از پرداخت‌های کلان در حوزه سلامت را اجرای قانون دانست و گفت: براساس قانون خرید راهبردی، پرداخت عملکردی، سطح‌بندی خدمات و تجمیع صندوق‌ها برای پیشگیری از پرداخت‌های کلان باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگر به دنبال رفع مشکلات این حوزه هستیم، باید براساس قانون برنامه و سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازی به تغییر ترکیب شورای عالی بیمه نیست، تصریح کرد: مشکل تعداد افراد نیست، بلکه افراد باید در جایگاه خودشان قرار گیرند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.