رونمایی از ربات اطفاء حریق در مسابقات ربوکاپ

هاتف امروز :رییس کمیته ملی ربوکاپ از رونمایی از ربات اطفاء حریق در سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، دکتر مرتضی موسی خانی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸، افزود: در این دوره از رقابت‌ها لیگ ربات‌های کاربردی برگزار می‌شود که در آن ربات‌های کاربردی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی، رونمایی از ربات اطفاء حریق را از برنامه‌های جنبی این لیگ نام برد و یادآور شد: این ربات در مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد قزوین طراحی و ساخته شده است.

موسی خانی، ماموریت اصلی این ربات را اطفاء حریق ذکر کرد و ادامه داد: ربات ساخته شده مقاومت بالایی در اطفاء حریق دارد.

رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران در این باره توضیح داد: هدف نهایی از طراحی این ربات مقاومت در برابر دمای ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد است که در فاز اول ربات ساخته شده مقاومت در برابر دمای هزار درجه سانتی‌گراد است و در گام بعدی ساخت این ربات با مقاومت ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این ربات برای شرایط بحرانی قابل استفاده است، اظهار کرد: بر این اساس در این دوره از رقابت‌ها ماکت ساختمان پلاسکو با ارتفاع ۲٫۵ متر ساخته شده است و تیم‌های شرکت‌کننده باید با ربات‌های خود راهکارهایی برای اطفاء حریق این ساختمان ارائه دهند.

موسی خانی ارائه راهکاری برای امداد و نجات کشتی “سانچی” را از دیگر برنامه‌های این لیگ ذکر کرد و افزود: ماکت این کشتی در اسکیل ۲٫۵ متر ساخته شده است و تیم‌ها باید راهکارهایی برای امداد و نجات این کشتی ارائه دهند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.