لاریجانی:مجلس حامی طرح تحول سلامت

هاتف امروز :رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از اجرای طرح تحول سلامت حمایت می‌کند و در طول اجرای این طرح جهش زیادی در بخش سلامت صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه، با اشاره به وضعیت منطقه نیروگاه اظهار کرد: این منطقه از کمبود تخت‌های بیمارستانی رنج می‌برد و با افتتاح بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه بخشی از کمبودهای این منطقه رفع شد.

وی ادامه داد: در طول چهار دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در بخش بهداشت و درمان کشور صورت گرفت، ایران در بخش بهداشت و درمان در منطقه و جهان، رتبه خوبی دارد، امید به زندگی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۵۴ سال بود، اما در طول چهار دهه اخیر این عدد به ۷۵ سال رسید، همچنین در این مدت مرگ و میر نوزادان به شدت کاهش پیدا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مساله سلامت جزو امور حیاتی کشور است، به همین دلیل در دولت یازدهم بودجه بخش سلامت جهش زیادی پیدا کرد، البته باید بیش از این به مبحث سلامت توجه کنیم.

لاریجانی با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت اظهار کرد: اجرای این طرح کار بزرگی بود و تعداد زیادی تخت بیمارستانی در طول اجرای طرح تحول سلامت به بهره برداری رسید، مجلس شورای اسلامی از اجرای این طرح حمایت می‌کند و در طول اجرای طرح تحول سلامت جهش زیادی در بخش سلامت صورت گرفت.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت مردم دغدغه زیادی در زمینه دارو داشتند، اما با اجرای این طرح دیگر مردم این دغدغه را ندارند، در بودجه سال ۹۷ بودجه طرح تحول سلامت را جدا کردیم، باید بخشی از بودجه حاصل از فروش نفت و یارانه‌ها در بخش سلامت هزینه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که با تلاش‌های دولت و خیرین وضعیت بخش سلامت در استان قم بهبود پیدا کند، با بهره برداری از بیمارستان‌های نیمه تمام در این استان، شرایط درمان قم متحول خواهد شد و نخستین فاز بیمارستان هزار تخت خوابی این شهر براساس پیش بینی در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.