درگذشت کاپیتان با معرفت ۲۰ ساله شد

هاتف امروز :۲۰ سال از درگذشت کاپیتان اسبق و فقید تیم ملی فوتبال و ملوان بندرانزلی می‌گذرد و همچنان اهالی فوتبال به یاد او و پسر خردسالش «راستین » هستند و برایش مراسم سالگرد می‌گیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، انگار شنیدن خبر مرگ عزیزان در جاده‌ها در ابتدای سال نو و همزمان با سفرهای عید نوروز تبدیل به یکی از رسم‌های تلخ و گزنده ما ایرانی‌ها شده است! هر ساله یکی از هولناک‌ترین اخباری که همزمان با عید نوروز می شنویم آمار تصادفات و کشته‌شدگان در جاده‌ها به خاطر سفرهای نوروزی است. ۲۰ سال پیش در ۱۸ فروردین ۱۳۷۷ هم در همین جاده هراز و در منطقه امامزاده هاشم رنوی کاپیتان اسبق تیم ملی و ملوان بندرانزلی با یک کامیون تصادف کرد تا سیروس قایقران به همراه پسر خردسالش «راستین» جان به جان آفرین تسلیم کنند.

سیروس قایقران هم برای تعطیلات نوروزی به سفر رفته بود که تصادف کرد! لعنت به جاده‌ها اگر معنایشان جدایی است! قایقران اسطوره فوتبال ملوان و استان گیلان است که توانست بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم در زمان سرمربیگری پرویز دهداری مربی اخلاق فوتبال ایران به دست آورد. قایقران یکی از برترین فوتبالیست‌های زمان خودش بود. بازیکنی با معرفت که از روستای کولیور انزلی در تاریخ اول بهمن ۱۳۴۰ چشم به دنیا گشود و پس از آن به فوتبال ایران و آسیا معرفی شد. روستا‌زاده‌ای که تا دم مرگ حرف و عملش یکی بود. احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران و آسیا همواره سعی می‌کند در زمان سالگرد سیروس قایقران همبازی سابقش خود را بر سرمزار سیروس قایقران در این روستا برساند. سنگ مزار سیروس قایقران تنها جایی است که احمدرضا با آن عکس یادگاری می‌گیرد زیرا سیروس بدون تعارف و اغراق قایقران « راستین» فوتبال ایران بود.

پدر سیروس هنوز زنده است و همسرش هم بعد از مرگ سیروس دیگر ازدواج نکرد و همواره عزادار سیروس قایقران باقی ماند. ۱۸ فروردین ۹۷ مرگ این اسطوره فوتبال گیلان ۲۰ ساله می‌شود و انزلی‌چی‌ها مثل همیشه برای او و پسرش راستین یادواره و سالگرد می‌گیرند. البته امسال به دلیل اینکه ۱۸ فروردین شنبه است، می‌خواهند مراسم بیستمین سالگرد قایقران را روز پنجشنبه( امروز) بگیرند. قطعا بازهم شاهد حضور چهره‌های مطرح فوتبال کشور بر سر مزار و مراسم یادواره سیروس و راستین قایقران خواهیم بود.

بعد از ۲۰ سال هنوز هم یاد سیروس قایقران برای انزلی‌چی‌ها تازه است و برای یک فوتبالیست در ملوان بندرانزلی افتخاری بزرگتر از این نیست که با قایقران مقایسه شود.

روحش شادو یادش گرامی…

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.