توسعه دانشگاه تهران درصورت تامین بودجه

هاتف امروز: رئیس دانشگاه تهران از اجرای بخشی از پروژه‌های “طرح توسعه دانشگاه تهران” قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این طرح هیچ مشکل قانونی ندارد و به زودی بخشی از پروژه‌ها را انجام خواهیم داد.

دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی در گفت و گویی ضمن اعلام این مطلب، طرح توسعه دانشگاه تهران را یکی از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور دانست و افزود: قانون این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است، ضمن اینکه کمیسیون ماده ۵ شهرداری، وزارت علوم و بهداشت طرح توسعه‌ای دانشگاه تهران را تصویب نموده است. شهرداری نیز کاملا با  اجرای این طرح همراهی می‌کند، بنابراین با اطمینان تاکید می‌کنم که هیچ ابهام و مشکلی برای توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش نداریم.

وی در ادامه در خصوص مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه تهران نیز گفت: اگر برخی از مالکین معترض اجرای این طرح هستند، به این دلیل است که بودجه لازم برای تملک مابقی اراضی تامین نشده است. در غیر اینصورت طرح به خودی خود مشکلی ندارد و اجرای آن فراتر از دانشگاه تهران در واقع برای شهر تهران مناسب است.

دکتر نیلی افزود: برای ایجاد شهر دانش در دانشگاه تهران به مشارکت خیرین و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند نیازمندیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهایی که علاقه‌مند به مشارکت در شهر دانش هستند استفاده کنیم و بنا نداریم بابت ساخت و ساز از دولت بودجه‌ای دریافت کنیم.

به گفته وی، دانشگاه تهران برای اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد شهر دانش  فقط در بحث تملک نیازمند کمک دولت است که امیدواریم اعتبار آن از سوی دولت تامین شود.

رئیس دانشگاه تهران پیگیری طرح توسعه دانشگاه تهران را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران کلیات اجرای این طرح را تصویب کرد. امیدواریم فرعیات این طرح نیز در سال جاری تصویب شود و تا بتوانیم اجرای بخشی از پروژه‌های فوق را قبل از پایان سال آغاز کنیم.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.