قضاوت داور زن در بازی ایران_پرتغال/دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰

هاتف امروز: این روزها بسیاری از اهالی فوتبال در جهان در انتظار حضور اولین داور زن در جام جهانی ۲۰۱۸ هستند.

به گزارش هاتف امروز،فرناندا کلمبو کمک داور ۲۵ ساله اهل برزیل به دنبال آن است تا با ورود خود به رقابت های جام جهانی، سنت شکنی کند و راه را برای دیگر زنان داور باز کند اما اگر این اتفاق بیفتد شبکه هایی چون بین اسپورت که حق پخش تلویزیونی این رقابت ها را خریده اند به دلیل رعایت کردن شئونات اخلاقی این مسابقه را پخش نخواهند کرد.

لو رفتن احتمال قضاوت فرناندا کلمبو برزیلی در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸  روسیه، سوای از بازی تبلیغاتی که برای این رقابت ها بسیار مفید بود و توانست نگاه های بسیاری را به سوی خود جلب کند، برای فیفا بسیار دردسر ساز بود! چرا که حالا انجام نشدن این مسئله در گرو فیفا خواهد بود که به طور قطع پیامد های بسیاری را بر علیه این سازمان خواهد داشت.

فیفا به طور کلی در حوزه فوتبال زنان و مردان ورود مستقیم می کند و متولی هر دو بخش آن است و کمیته ای جداگانه ای را برای نظارت فوتبال زنان ندارد تا تصمیمات را از صفر تا صد خود بگیرد و عملی کند! این همان مسئله ای است که امروز در ماجرای فرناندا کلمبو برایشان دردسر ساز شده است تا فشار بسیاری را از سوی مجامع بین المللی پیش روی خود حس کنند.

کمک داور ۲۵ ساله اهل برزیل به دنبال آن است تا با ورود خود  به رقابت های جام جهانی، سنت شکنی کند و راه را برای دیگر زنان داور باز نمایید تا در دوره های بعدی زنان بیشتری در این رقابت ها حاضر باشند؛ اما بهانه گیری فیفا به دلیل حاصل شدن مشکلات در پخش زنده باعث شد تا روند حضور فرناندا در این رقابت ها با مانع روبرو شود.

به عقیده فیفا اگر کلمبو در رقابت های جام جهانی حاضر شود شبکه هایی چون بین اسپورت ک حق پخش تلویزیونی این رقابت ها را خریده اند به دلیل رعایت کردن شئونات اخلاقی نمی توانند بازی هایی که فرناندا در آن به عنوان داور حضور دارد را پخش زنده کنند تا فشار ویژه این شبکه با ثروت یکی از دلایل اصلی مخالفت فیفا باشد!

هنوز فیفا جواب قطعی را بابت حضور و یا عدم حضور کلمبو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نداده است، اما قطعا حضور این داور زن می تواند راه را برای ورود هرچه بیشتر دیگر داوران زن در رقابت های پیش رو در آینده باز کند و فضایی تازه را بوجود بیاورد تا تبعیض جنسیتی نیز در فیفا که همواره نسبت به آن در راس اتهام ها قرار دارد، کاهش بیابد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.