ابلاغ الگوهای جدید سازمانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

هاتف امروز:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی الگوهای سازمانی واحدهای دانشگاهی را به معاونت‌ها، مراکز و دفاتر سازمان مرکزی، دبیران هیات امنای استان‌ها، روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش هاتف امروز به نقل از آنا، در این بخشنامه تاکید شده است که چارت سازمانی واحدهای دانشگاهی همانند تشکیلات سازمان مرکزی دانشگاه تنظیم شده است.

الگوهای سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در چند سطح تهیه شده به قرار زیر است:

سطح ویژه با توجه به تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی و رشته‌های تحصیلی، شامل واحدهای دانشگاهی علوم و تحقیقات تهران، تهران مرکز، تهران جنوب، نجف آباد، مشهد، اصفهان(خوراسگان) اهواز، تبریز،‌ کرج و شیراز است.

در چارت واحدهای ویژه، اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی که شامل پنج زیر مجموعه است، دبیرخانه برنامه‌های علمی و اداره کل حراست گنجانده شده است.

همچنین معاونت آموزشی با چهار مدیریت، معاونت پژوهش و فناوری با چهار مدیریت، معاونت دانشجویی و فرهنگی با سه مدیریت، معاونت توسعه مدیریت و منابع با هفت مدیریت، زیر مجموعه‌های واحد سطح ویژه را تشکیل می‌دهد.

در چارت واحدهای سطح ویژه دبیرخانه دائمی برنامه‌های علمی قرار داده شده است که در واحدهای دیگر این دبیرخانه وجود ندارد.

همچنین در این واحدها معاونت پژوهش و فناوری و معاونت آموزشی به عنوان دو معاونت در نظر گرفته شده است که در واحدهای سطح یک و دو این معاونت‌ها ادغام شده است.

سطح یک مخصوص واحدهای مراکز استان‌ و واحدهایی است که بالای سه هزار نفر دانشجو دارند. واحدهایی که در سطح ویژه شناخته شده‌اند در سطح این الگو نیستند.

در واحدهای سطح یک نیز رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی و مدیریت حراست قرار داده شده است.

لازم به ذکر است که سه معاونت علمی و پژوهشی با دو مدیریت، معاونت امور دانشجویی و فرهنگی با دو مدیریت،‌ معاونت توسعه مدیریت و منایع با پنج مدیریت زیر مجموعه‌های واحد را تشکیل می‌دهند.

در واحدهای سطح یک مانند واحدهای سطح دو، معاونت علمی از دو بخش آموزشی و پژوهشی تشکیل شده است.

سطح دو که شامل واحدهایی است که دارای هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار دانشجو هستند.

در واحدهای سطح دو حوزه ریاست و روابط عمومی از چهار مدیریت تشکیل شده است که نسبت به واحدهای سطح یک که پنج مدیریت دارند، از یک مدیریت کمتر تشکیل شده است.

همچنین این واحدها، از دو معاونت امور دانشجویی و فرهنگی و معاونت علمی تشکیل شده است،‌ البته معاونت توسعه مدیریت و منابع در واحدهای سطح دو وجود ندارد و به جای آن، اداره کل توسعه مدیریت و منابع در نظر گرفته شده است.

سطح سه شامل واحدهایی است که کمتر از هزار و ۵۰۰ دانشجو هستند.

در چارت واحدهای سطح سه مسئول دفتر ریاست و روابط عمومی و مسئول حراست قرار داده شده است.

همچنین این واحدها از یک معاونت با سه مدیریت خدمات آموزشی و پژوهشی، مدیریت امور دانشجویی و فرهنگی و مدیریت توسعه مدیریت ومنابع تشکیل شده است، که تفاوت‌های زیادی با چارت واحدهای سطح ویژه،‌ سطح یک و سطح دو دارند.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، این چارت به مدت یک سال به صورت آزمایشی در واحدهای دانشگاهی اجرا می‌شود و پس از دوره مذکور، مجددا در هیات امنای استانی مورد باز مهندسی قرار می‌گیرد.

تصویر نمودارهای سازمانی سطوح مختلف دانشگاه در تصاویر زیر آمده است:

نمودار سازمانی واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی

نمودار سازمانی واحدهای سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی

نمودار سازمانی واحدهای سطح دو دانشگاه آزاد اسلامی

نمودار سازمانی واحدهای سطح سه دانشگاه آزاد اسلامی

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.