تاثیر PR در نتایج ارگانیک یک سازمان قابل توجه است

هاتف امروز: مدیر سئوی سامانه سفارش غذای ریحون با بیان اینکه بخش مهمی از هر تجارت آنلاینی به موضوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ اختصاص دارد، اظهارکرد: بیشتر توجه روابط عمومی ریحون در قالب رپرتاژ آگهی‌های این مجموعه است که با اهداف و مناسبت‌های مختلفی در رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ ریحون، هدف بهبود سئو را نیز به صورت خیلی جدی دنبال می‌کند.

به گزارش سرویس اقتصادی هاتف امروز، بنابر اعلام ریحون، روابط عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهاست که در قالب SEO  در هر مجموعه‌ای  شناخته می‌شود.

وی افزود: روابط عمومی را در قالب‌های مختلفی در نظر می‌گیرند. تاثیری که PR می‌تواند در نتایج ارگانیک یک سازمان داشته باشد قابل توجه است و بازدیدهای یک سایت می‌تواند منجر به خرید یا بازخورد توسط کاربر شود.

آروین دستنبو مدیر سئوی سامانه سفارش غذای ریحون با بیان اینکه یکی از مباحثی که گوگل به صورت جدی در نتایج جست‌وجو در نظر می‌گیرد، بحث اضافه کردن لینک‌های باکیفیت است، ادامه داد: تعداد لینک‌های مختلفی که به افراد داده می‌شود و لینک‌هایی که با کیفیت بالا در سایت قرار می‌گیرد، توسط گوگل شناسایی و موجب افزایش بازدید سایت و کارایی کمپین‌های  طراحی و اجرا شده در بستر سایت، می‌شود.

وی با اشاره به تجربیاتی که ریحون در کمپین‌های خود داشته است، گفت: کارشدن اخبار و تبلیغات ریحون در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها باعث شده، بتوانیم ورودی‌های خوبی را داشته باشیم.

مدیر سئوی سامانه سفارش غذای ریحون با یادآوری این که تولید محتوا در شرکت ریحون در قالب‌های مختلفی انجام می‌شود، افزود: در وبلاگ ریحون به صورت روزانه یک یا دو مطلب باکیفیت بارگذاری می‌شود، ضمن آن که تولید محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی داریم نیز بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و رپورتاژ آگهی‌ها نیز بخش دیگری از تولیدات محتوایی این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که سوژه‌های تولید محتوا چگونه ساخته و پرداخته می‌شوند، گفت: سوژه‌ها و موضوعات باید همراه با بحث روز باشد و موضوعات مختلف روی انتخاب سوژه تاثیرگذار هستند. برخی از سوژه‌ها در قالب معرفی سرویس ریحون صورت می‌گیرد به این معنی که مجموعه ریحون را معرفی می‌کنیم و درباره موضوعات مختلف سوژه‌پردازی می‌کنیم و ویدیوهایی را در این زمینه می‌سازیم. همچنین برخی سوژه‌ها حول محور معرفی کمپین‌های ریحون شکل می‌گیرد.

 دستنبو تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ رستوران مهم با ریحون همکاری می‌کنند؛ این رستوران‌ها از بهترین مجموعه‌ها انتخاب شدند و در شهرهای مختلفی همچون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز قرار دارند.

وی در مورد نقش کاراکتری که به نام نیلوفر ساخته شده و تاثیرگذاری این کاراکتر در انتقال پیام مورد نظر ریحون گفت: شکل‌گیری کاراکتر نیلوفر در مجموعه ما و ورود او به شبکه‌های اجتماعی ریحون، باعث شد با تمرکز بیشتری روی موضوع شبکه‌های اجتماعی کار کنیم و در این موضوع بتوانیم موفق‌تر از قبل، برنامه‌هایی انجام دهیم.

مدیر سئوی سامانه سفارش غذای ریحون با تاکید بر اینکه مهم‌ترین قسمت‌هایی که ما روی آن تمرکز می‌کنیم موضوع و محتوای روابط عمومی است، یادآور شد: فرآیندهایی در روابط عمومی ریحون وجود دارد که طی آنها تصمیم‌گیری می‌شود که پیام یا تبلیغ مورد نظر ما با چه شکلی و توسط کدام کاراکتر و در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی ما منتشر ‌شود؛ این ویژه مجموعه ریحون نیست و برای هر استارتاپ یا مجموعه‌ای بخش مهمی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ریحون برترین استارتاپ ایرانی است که با اکثر رسانه‌های خبری بهترین ارتباط را دارد، اظهار کرد: به شکل میانگین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مطلب در رسانه‌های مختلف منتشر می‌کنیم و بازخورد بسیار خوبی از این همکاری داریم و قطعا همکاری با رسانه‌های مختلف تاثیر بسیار زیادی بر معرفی ریحون داشته است.
وی گفت: در روابط عمومی آنلاین، ادبیات کاربرپسندانه، گرافیک و دیزاین بسیار مهم است؛ این موارد در کنار هم مجموعه‌ای هستند که در پس‌زمینه یک روابط عمومی فعال در هر مجموعه‌ای وجود دارد.

همچنین نیلوفر سعیدی، تولیدکننده محتوای ریحون نیز اظهارکرد: نقش من در ریحون معرفی رستوران و غذای آن است و کار اصلی من در شبکه‌های اجتماعی و سایت ریحون بررسی رستوران‌ها با جزییاتی است که برای مخاطب جذاب به نظر می‌رسد.  شناسایی رستوران‌هایی که در نزدیکی محل زندگی یا کسب‌وکار افراد است از دیگر مسئولیت‌های اصلی است که من برعهده دارم.
وی ادامه داد: معرفی کمپین‌ها و مسابقه‌هایی که در مجموعه ریحون صورت می‌گیرد نیز از جمله کارهایی هستند که من در ریحون عهده‌دار آن هستم.

سعیدی گفت: اگر یک شخص واقعی، جایی را معرفی کند یا تجربه شخصی خود را از استفاده یک محصول برای افراد دیگر بگوید، از کمپانی‌هایی که با متن و یا ساخت ویدیو به معرفی یک مجموعه می‌پردازند، پیام بهتری راجع به آن محصول منتقل می کند.

وی در مورد کاراکتر نیلوفر توضیح داد: بازخوردی که ما از ارتباط کاراکتر نیلوفر با کاربران ریحون گرفته‌ایم به این شکل است که شخصی‌سازی که مد نظر ریحون بود کم‌کم شکل گرفته و مردم ریحون را با نیلوفر می‌شناسند؛ به این معنی که سوالات خود را بیشتر از نیلوفر می‌پرسند تا از ریحون.

سعیدی افزود: اگر کسب‌وکارها بتوانند با ادبیات خاصِ مجموعه خود، به مردم نزدیک بشوند و محتوای مورد نظر آنها را ارایه کنند، بی‌شک دیده می‌شوند و در خاطر مخاطبانشان می‌مانند و برای آنها به نسبت، قابل اعتمادتر می‌شوند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌هایی دارند که رسانه‌های قدیمی‌تر ندارند؛ دسترسی آسان و ارتباط دو طرفه موضوعاتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی به محبوبیت آنها بیش از پیش کمک می‌کند

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.