شغل های پردرآمد را بشناسید

هاتف امروز : یکی از مهمترین مشغله‌های فکری افراد جامعه انتخاب شغل مناسب است، زیرا ما برای چرخاندن زندگی به شغل نیاز داریم و زمان زیادی از عمر خود را به کار کردن می‌گذرانیم.

به گزارش بخش اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز، مهم ترین فاکتور در انتخاب شغل مناسب، استعداد و علاقه است. ولی این به تنهایی کافی نیست. زیرا افراد زیادی در جامعه هستند که در رشته های مختلف تحصیل کرده اند ولی نمی توانند از آن استفاده کنند. این امر به راحتی از نرخ بالای بیکاری در کشور و فارغ التحصیلانی که یا بیکارند یا در رشته ای فعالیت می کنند که به تخصصشان مرتبط نیست، مشهود است.

ما باید بازار کار کشور را بشناسیم و بتوانیم از طریق کار، درآمد کافی برای زندگی داشته باشیم. بازار کار کشور همیشه ثابت و به یک شکل نیست. مثلا ۱۰ سال پیش، بساز بفروش ها در ایران بیشترین درآمد را داشتند. اما امروزه بازار ساختمان کساد شده و این شغل دیگر درآمد بالایی ندارد. یا مثلا با افزایش قیمت دلار گردشگری و صادرات، بازارشان بسیار گرمتر شده.

در ایران فوتبالیست ها، بازیگران، مدرسان کنکور و واسطه گران درآمد بالایی دارند که به آنها نمی پردازیم. در ادامه مشاغلی را معرفی می کنیم که در حال حاضر و آینده ی نزدیک در ایران بازار کار خوبی دارند.

۱- شغل های حوزه ی علوم پزشکی

چند نمونه از شغل های حوزه ی علوم پزشکی عبارتند از: جراح، دندانپزشک، پرستار، دارو ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پرستار سالمند و …

اگر اهل درس خواندن باشید، شغل های حوزه ی علوم پزشکی به دلیل خدماتی بودن، همیشه جزء شغل های مورد نیاز ایران و جهان است و درآمد بسیار خوبی دارد. پردرآمدترین شغل در ایران و جهان جراحی زیبایی است! با این تفاوت که در ایران جراحی بینی درآمد بالاتری دارد، ولی در کشورهای دیگر جراحی زیبایی شکم و …

همانطور که خودتان در جریان هزینه ی بالای دندانپزشکی ها هستید، دندانپزشک ها درآمد خوبی دارند و شغلشان در ایران بسیار موردنیاز است. در حال حاضر تعداد دندانپزشکان عمومی در ایران حدود ۱۸۰۰۰ نفر است که فقط ۳۰۰۰ نفر از آنها در این رشته متخصص هستند. یعنی تقریبا به ازای هر ۲۷۰۰۰ ایرانی، یک دندانپزشک وجود دارد که همین شانس آنها برای درآمد بالا را بیشتر می کند.

رشته داروسازی ممکن است از دید خیلی ها جذابیت پزشکی را نداشته باشد، اما در عوض مزایایی دارد که می توان به عنوان یک شغل خوب و پولساز روی آن حساب کرد. اگر در این رشته فارغ التحصیل شوید می توانید در کارخانه های داروسازی مشغول به کار شوید و اگر سرمایه ی خوبی دارید یک داروخانه تاسیس کنید. سرانه مصرف دارو در ایران حدود ۵۰ دلار است و این گردش مالی ۴میلیارد دلاری، ظرفیت قابل توجهی برای کسب درآمد دارد.

ایران با رشد سریع جمعیت سالمند روبروست. رشد جمعیت سالمند کشور، ۴ برابر رشد جمعیت است! به همین دلیل در حال حاضر و در آینده ی نزدیک مشاغلی مثل متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی و پرستاری از سالمندان بسیار موردنیاز است.

۲- شغل های حوزه ی کامپیوتر و اینترنت

چند نمونه از شغل های این حوزه عبارتند از: برنامه نویسی، راه اندازی وبسایت، ایجاد اپلیکیشن، طراحی سایت و طراحی گرافیک، بازاریابی اینترنتی و …

بدلیل رشد تکنولوژی، فراگیر شدن استفاده از اینترنت و موبایل و تغییر سبک زندگی مردم، شغل های حوزه ی کامپیوتر و اینترنت به سرعت در ایران و جهان در حال پیشرفت است و بازار کار خوبی دارد. راه اندازی این شغل ها هم به نسبت ارزان است. برای شروع این شغل ها فقط نیاز به دانش و کامپیوتر دارید. حتی بسیاری اوقات باتوجه به کارتان می توانید در خانه پای کامپیوتر بشینید و از راه دورکاری پول خوبی به دست بیاورید.

برنامه نویسان نرم افزار بخصوص برنامه نویسی برای اپلیکیشن و بازی های موبایل، آینده ی بسیار روشنی پیش رو دارند.

کسب و کارهای مبتنی بر وب سایت هم به سرعت در ایران در حال پیشرفت است. سایت های مختلف خبری، آموزشی، فروشگاهی و… . برای مثال سایت هایی مانند برترین ها، دیجی کالا، مامان پز، زومیت، کجارو و … در این زمینه موفق بوده اند.

۳- صنعت گردشگری

امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین راه ها برای کسب درآمد کشورها و مردم جامعه است. کشورهایی مانند آمریکا، اسپانیا، فرانسه، چین، ایتالیا، تایلند، بریتانیا، استرالیا و ترکیه بیشترین درآمد را از جذب توریست کسب می کنند. ایران در گذشته به اندازه ی کافی به این صنعت توجه نداشته، ولی در حال حاضر و در آینده ی نزدیک باتوجه به پیشینه ی تاریخی و استعداد زیادی که کشورمان در زمینه ی بوم گردی و… دارد و درآمد خوبی که می توان از این راه بدست آورد بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

با توجه به تفاوت زیاد قیمت دلار و ریال و افزایش ورود گردشگران به کشورمان فرصت بسیار مناسبی برای تور لیدرها ایجاد شده است. به خصوص که تورلیدرها به دلار پول می گیرند و به ریال خرج می کنند. تورلیدرها با دانش کاملی که از نقاط گردشگری شهر و اطلاعات تاریخی و پیشینه ی محل دارند، به گردشگران توضیحات خوبی می دهند و آن ها را سرگرم می کنند.

علاوه بر تورلیدرهای داخلی که با گردشگرانی که در داخل کشور سفر می کنند سر و کار دارند، برخی تورلیدرها هم هستند که در زمینه ی اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری و مدیریت سفر گردشگران خارجی فعالیت می کنند. آن ها می توانند با تسلط بر یکی از زبان های خارجی مرجع خوبی برای گردشگران خارجی باشند.

۴- کشاورزی و دامپروری

در گذشته کشاورزی در ایران بسیار پرزحمت بود و درآمد کمی داشت. کشاورزان از روش های سنتی و سخت استفاده می کردند و به اندازه ی کافی مورد حمایت قرار نگرفتند. به همین دلیل بسیاری از روستائیان کشاورزی را رها کردند و به شهرها مهاجرت کردند. امروزه به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در زمینه ی کشاورزی، اشباع شدن شهرها، قیمت بالای محصولات کشاورزی و دام ها و زمین های مناسب فراوانی که در کشورمان وجود دارد کشاورزی و دامداری شغل های مناسبی به نظر می رسند.

در این رشته مانند رشته های دیگر اگر امکانش باشد می توانید در ادارات دولتی یا بخش های خصوصی که در شهرها وجود دارند استخدام شوید. ولی برای کارآفرینی در این رشته نیاز به علاقه به کشاورزی و روستاها و نباتات، دانش کافی در این رشته و آشنایی با روش های نوین کشاورزی و سرمایه ی اولیه است.

تولید مرغ از شاخه های این رشته است که این روزها بازار خوبی دارد و همیشه موردنیاز است.

۵- تعمیرکارها

شاید برایتان عجیب باشد که تعمیرکاری جزو شغل های پردرآمد باشد. ولی تعمیرکاران خودرو که در این رشته حرفه ای هستند درآمد بالایی دارند و حتی ممکن است تا ماهی ۵۰ میلیون تومان هم حقوق داشته باشند. درست است که تحصیلات دانشگاهی لازمه ی این شغل نیست، ولی مهارت و تجربه در آن حرف اول را می زند. بخصوص در حال حاضر که قیمت همه چیز بالاست و توان خرید مردم کمتر شده، مردم گرایش بیشتری به تعمیر کردن وسایل قدیمی خود دارند و به تعمیرکاران خودرو و موبایل بیشتر نیاز است.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.