اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران؛ ۱۵ میلیون تومان بالاترین نرخ شهریه

هاتف امروز:رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش سقف شهریه دریافتی برای مدارس غیردولتی تهران را برای مقطع ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان، برای مقطع متوسطه اول ۱۱ میلیون تومان و برای مقطع متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: میزان افزیش شهریه مدارس، بر حسب الگو و بر اساس شاخص‌هایی تعیین شده و به این ترتیب منطقه به منطقه و حتی مدرسه به مدرسه متفاوت است.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌وگویی، جزئیاتی از شهریه مدارس غیردولتی و سازوکار نظارتی بر مدارس بیان کرد و گفت: شهریه مدارس تهران و البرز از اواخر هفته گذشته در سامانه مشارکت‌ها قابل مشاهده از سوی اولیا است.

وی افزود: شهریه سایر استان‌ها نیز بتدریج و حداکثر تا پانزدهم خردادماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش سقف شهریه دریافتی برای مدارس غیردولتی تهران را برای مقطع ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان، برای مقطع متوسطه اول ۱۱ میلیون تومان و برای مقطع متوسطه دوم، ۱۵ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: میزان افزیش شهریه مدارس، بر حسب الگو و بر اساس شاخص‌هایی تعیین شده و به این ترتیب منطقه به منطقه و حتی مدرسه به مدرسه متفاوت است.

زینی‌وند با اشاره به تغییر نرخ شهریه امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: تقریباً شهریه‌ها مانند سال گذشته است، اما با توجه به شاخص‌ها متناسب سازی شده است. میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی پیش رو از حدود شش درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، نوسان دارد.

وی ادامه داد: در این میان تعدادی از مؤسسان هنوز اطلاعات مدارس خود را وارد نکرده‌اند که تا پایان خرداد ماه به آنها مهلت دادیم، در غیراینصورت اجازه ثبت نام دانش آموز جدید را نخواهند داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به استقرار تیم‌های نظارتی در مناطق یک تا شش تهران گفت: در سایر مناطق نیز در روزهای مشخص، ناظرانی حضور پیدا می‌کنند. اگر اولیا شکایتی از دریافت وجوهات اضافه و بالاتر از نرخ مصوب مشاهده کردند با شماره ۴۳۱۷ تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند تا سریعاً رسیدگی کنیم. اولیا می‌توانند از طریق پرتال سازمان، سامانه سناد و اپلیکیشن استعلام میزان شهریه از نرخ‌های اعلامی مطلع شوند. البته مدارس موظف به نصب شهریه در تابلوی اعلانات خود نیز هستند.

زینی‌وند با بیان اینکه از سوی دیگر اگر مؤسسان اعتراضاتی درباره شهریه‌های اعلامی داشته باشند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: اعتراضات در کارگروه‌های استانی و در نهایت در شورای سیاست گذاری مرکزی بررسی می‌شوند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.