راه‌اندازی کلینیک حمل و نقل ریلی تا پایان سال/ ارائه خدمات به صورت آنلاین+عکس

هاتف امروز:مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه کلینیک‌های صنعتی عمدتا به صورت آنلاین ارائه خدمت خواهند کرد از راه‌اندازی کلینیک حمل و نقل ریلی با هدف ارائه مشاوره به مدیران صنعت در دانشگاه علم و صنعت تا پایان سال جاری خبر داد.

نوآوری‌های زیمنس در حوزه را‌ه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی

به گزارش هاتف امروز، نورالله کثیری در گفت وگویی، با بیان اینکه شکل عمومی کلینیک صنعتی حدود ۱۲ سال پیش در دانشگاه علم وصنعت راه‌اندازی شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه شکل عمومی این کلینیک‌ها به طور عمده پاسخگوی اهداف نبود در طی این سالها چندان مورد توجه قرار نگرفته بود اما اواسط سال گذشته طی بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این کلینیک‌ها باید به صورت تخصصی در دانشگاه‌ راه‌اندازی شوند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم وصنعت افزود: هنوز اولین کلینیک تخصصی راه‌اندازی نشده اما رویه‌ها،‌ آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تدوین و بخش‌هایی از بانک اطلاعاتی تکمیل شده است و به محض اخذ مصوبات دستورالعمل‌ها به صورت رسمی اولین کلینیک تخصصی را راه‌اندازی خواهیم کرد و پس از آن به صورت میانگین هر شش ماه یک بار کلینیک‌های تخصصی دیگری را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این کلینیک‌ها باکس تخصصی مشاوره هستند، گفت: درواقع عملکرد کلینیک‌ها به گونه‌ای است که مدیران صنعت در صورت نیاز به دریافت مشاوره به کلینیک‌های تخصصی خود مراجعه و در آنجا طرح موضوع می‌کنند که عمدتا در قالب سامانه‌های مجازی و الکترونیکی این فرآیند انجام می‌شود.

کثیری ادامه داد: مشاوران این سامانه‌ها متشکل از دانش‌آموختگان، اساتید و صنعتگران فعال در آن حوزه تخصصی است که به عنوان مثال ممکن است شرکتی واگن‌ساز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد که در این صورت به کلینیک حمل و نقل ریلی مراجعه و طرح موضوع می‌کند که برخی اوقات پاسخ طرح موضوع به صورت آنلاین ارائه می‌شود واگر نیاز به مشاوره بیشتر باشد ارائه خدمت یا به صورت حضوری و یا باقی اشکال مجازی در قالب حقیقی یا حقوقی دنبال می‌شود.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: همچنین ممکن است به صورت بالقوه منجر به این شود که سیستمی که نیاز به مشاوره دارد یکی از مشاوران کلینیک را به عنوان مشاور دائم، مستمر یا موقت کنار خود قرار دهد یا بر اساس مشورت‌هایی که می‌گیرد به این نتیجه برسد که باید کار تحقیقاتی، پروژه‌ای یا مهندسی انجام دهد که در آن صورت وارد تعاملات بعدی با دانشگاه می‌شود.

وی در خصوص حضور دانش‌آموختگان در حال تحصیل در کلینیک‌ها نیز گفت: در کلینیک‌های صنعتی فرض بر این است که تعدادی متخصص در آنجا اظهارنظر می‌کنند از این رو اگر در بین دانشجویان در مقاطع بالاتر در حوزه خاصی از صنعت خبرگی وجود داشت یعنی به عنوان مثال اگر مطالعه و تحقیقات مقاطع تکمیلی دانشجو در صنعت خاصی باشد و یا بین مقاطع تحصیلی تجربه کاری در صنعتی خاص داشته باشد می‌توان از توانایی این فرد در کلینیک‌ها بهره برد. اما به طور عام بنا بر این است که مشاوران حاضر در کلینیک از فیلتر عبور و متخصص حوزه باشند به گونه‌ای که مراجعه‌ کننده احساس کند با یک خبره طرح موضوع می‌کند.

کثیری با بیان اینکه اداره‌ای در دانشگاه برای این کلینیک‌ها تاسیس می‌شود اما بستر عمومی این کلینیک‌ها به صورت مجازی است،‌ گفت: کلینیک‌های تخصصی در مراحل اولیه برای دانشگاه درآمدسازی ندارند اما اگر فعالیت‌ها ادامه یابد و منجر به قراردادهای ارائه خدمات مهندسی، تحقیقاتی، آموزشی و امثال آن شود درآمدسازی هم خواهد داشت منتهی نگاه دانشگاه در این حوزه درآمدسازی نیست.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی دانشگاه علم وصنعت با بیان اینکه اولین کلینیک در حوزه راه آهن (حمل و نقل ریلی) خواهد بود، اظهار کرد: به صورت غیر رسمی مذاکرات عمومی انجام داده و اطلاعات را جهت بارگذاری در سیستم گردآوری کردیم. البته با توجه به اینکه در این حیطه نیاز به انجام مذاکرات رسمی نبود در صورت راه‌اندازی کلینیک، وجود آن را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: در صورت راه‌اندازی کلینیک، مراجعه‌کنندگان می‌توانند برای ورود و بهره‌برداری اولیه به صورت رایگان از خدمات استفاده کنند که البته در این بین شاید نیاز به تعاملات سازمانی هم باشد اما این روند به طور گسترده قابل تصور نیست.

کثیری اظهار امیدواری کرد کلینیک تخصصی حمل و نقل ریلی تا پایان سال راه‌اندازی شود.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.