کاهش ۱۵ درصدی وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه

هاتف امروز: دکتر فریدون رهنمای‌رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «فعالیت‌های برنامه‌ریزی دانشگاه حول سه محور دانش، فرهنگ و اقتصاد در سال ۹۵ شکل گرفت. در همین راستا، سند برنامه‌ای دانشگاه بعد از بازنگری سند پیشین، براساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آمایش سرزمینی تهیه شد. استقرار نظام بودجه‌ریزی دانشگاه با رویکرد شفافیت و کنترل منابع از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه برنامه‌ریزی دانشگاه به شمار می‌رود.»

به گزارش هاتف امروز، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی به مهندسی مجدد ساختار، تشکیلات و پست‌های سازمانی و اجرای طرح‌های تجمیع اشاره کرد و گفت: «حدف ۶ هزار پست با رویکرد چابک‌سازی و کاهش هزینه و تشکیل شوراهای تخصصی استان از نتایج این طرح‌ها به شمار می‌رود. بحث الگوی اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانشگاه با هدف کاهش ۴۰ درصدی وابستگی به شهریه از دیگر برنامه‌های دانشگاه به شمار می‌رود که تا‌کنون به طور میانگین وابستگی دانشگاه به منابع شهریه‌ای ۱۵ درصد کاهش یافته و طبق برنامه این میزان باید تا سال ۹۹ به ۴۰ درصد برسد.»

رهنمای‌رودپشتی به اجرای دیگر برنامه‌های حوزه معاونت برنامه‌ریزی مانند توانمندسازی کارکنان و توسعه آموزش‌های کوتاه‌مدت در دانشگاه اشاره کرد و افزود: «در تصویب بودجه انجام هزینه به تحقق درآمد منوط شد و این موضوع به عنوان یک شرط در نظر گرفته شد. خوشبختانه تراز مالی دانشگاه در سه سال گذشته مثبت بود به طوری که در سال ۹۴ حدود ۵۷۰ میلیارد تومان ذخیره مثبت داشته است. از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه‌ریزی‌های دقیق در سه سال گذشته بیش از ۳۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در آموزش عالی کشور هزینه کرده است.»

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.