برگزاری اولین كارگاه آموزشی امنیت شبكه های كامپیوتری بی سیم در دانشگاه آزاد تهران مركزی

هاتف امروز: به همت اداره كل فناوری اطلاعات و ارتباطات ، اولین كارگاه آموزشی امنیت شبكه های كامپیوتری بی سیم در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مركزی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاتف امروز ، مهندس مهدی حسنی گودرزی مدیر كل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مركزی گفت : با توجه به اهمیت مقوله امنیت در فناوری اطلاعات و همچنین پدافند غیر عامل در سند راهبردی افتا ، تصمیم گرفته شد تا اولین كارگاه امنیت شبكه را برای كاركنان حوزه فناوری دانشگاه آزاد استان تهران برگزار نمائیم .

گودرزی ادامه داد : در اكثر واحدهای دانشگاه به لحاظ درخواست دانشجویان و اساتید جهت راه اندازی سرویس شبكه wifi  در ساختمانهای دانشگاهی تهدیداتی نیز وجود دارد .

وی یادآور شد : برای ایمنی در برابر تهدیدات امنیتی كه می تواند از طریق بستر شبكه Wifi سازمانها را با خطر نفوذ و خرابكاری مواجه نماید، ایجاب می كند كه همكاران حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات با راه كارهای نفوذ و ایمنی آشنایی بیشتری داشته باشند . در این خصوص این كارگاه زمینه گفتمان و انتقال تجارب همكاران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را تاحدی فراهم ساخت و نیز می تواند در صرفه جویی هزینه های آموزش كاربردی ضمن خدمت تاثیر  بسزایی داشته باشد .

وی تصریح كرد : در این خصوص راه كارهای زیادی در سازمانها ارائه و اجرا شده است كه از معروف ترین آنها جداسازی شبكه های داخلی اینترنت است كه خود پیامدهای زیادی به دنبال دارد و استفاده از اینترنت كه جزئی از زندگی روزمره می باشد با محدودیت مواجه می گردد، ولی می توان با بكارگیری راه كارهای امنیتی در خصوص مجزاسازی منطقی شبكه های ( داخلی – اینترنت و Wifi) این مخاطرات را به حداقل ممكن رساند .

وی خاطر نشان ساخت: با تداوم برگزاری این دوره ها به صورت تخصصی و هدفمند، گام های  موثری در ارتقاء دانش بومی كه از اركان مهم سازمانها محسوب می گردد، برداریم .

گفتنی است : كارگاه آموزشی مذکور با عناوین :آموزش كل مباحث مرتبط با شبكه های Wifi ؛بیان تهدیدات وارائه راه كارها در تاریخ ۱۵/۱۱/۹۶ و به همت اداره کل فناوری اطلاعات وارتباطات دانشگاه آزاداسلامی تهران مرکزی برگزار و در پایان كارگاه به شركت كنندگان، گواهی شركت در دوره ارائه شد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.