ملک هزار میلیارد تومانی کمیته امداد/سوهانک چه شد؟

هاتف امروز:ساختمان کمیته امداد در سوهانک هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و قرار بود وزارت علوم خریدار این ساختمان باشد!

به گزارش هاتف امروز،حدود یکسال پیش پرویز فتاح در حاشیه بازدید از ساختمان جدید کمیته امداد در جمع خبرنگاران درباره نحوه نقل مکان کمیته امام از سوهانک به ساختمان میدان آزادی گفت: بنده و هیأت امنای کمیته امداد، بیش از دو هفته است که در ساختمان جدید واقع در میدان آزادی مستقر شده‌ایم و همه ملاقات‌ها نیز در این ساختمان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید کمیته امداد دارای ۱۸ طبقه است، گفت: این ساختمان هم‌چنان در حال تکمیل است و لازم نیست مدیری بنشیند تا مراحل کار صددرصد آماده شود و بعد به ساختمان جدید برود. هم‌اکنون در طبقات ابتدایی این ساختمان ساخت و ساز در حال انجام است و به مرور، همکاران بنده از ساختمان سوهانک به این ساختمان منتقل می‌شوند.
وی افزود: دسترسی به کمیته امداد، اکنون راحت‌تر از گذشته است، چرا که در ساختمان میدان آزادی به ایستگاه مترو، اتوبوس و پایانه‌های تاکسیرانی نزدیک‌تر هستیم و مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد راحت‌تر می‌توانند تردد داشته باشند.
فتاح درباره نحوه فروش ساختمان سوهانک گفته بود: مشتری‌های زیادی از سوی دولت و بخش خصوصی برای خرید ساختمان سوهانک اقدام کردند و آخرین مذاکراتی که به نتیجه رسیده است، با وزارت علوم و تحقیقات است و در هیأت دولت نیز فروش ساختمان سوهانک مطرح شده و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس نظر سه کارشناس خبره ملی، ساختمان سوهانک یک‌هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری کارشناسی شده است و با این مبلغ به فروش می‌رسد.
وی درباره خرید ساختمان جدید کمیته امداد در میدان آزادی نیز اظهار کرد: این ساختمان ۱۴۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان خریداری شده و حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز صرف ساخت آن خواهد شد، کلاً هزینه بهره‌برداری از ساختمان میدان آزادی ۱۸۰ میلیارد تومان می‌شود.
فتاح افزود: تمامی درآمد حاصل از فروش ساختمان سوهانک در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سپرده می‌شود و از این صندوق وام‌هایی جهت اشتغال مددجویان پرداخت خواهد شد.
وی گفت : ساختمان فعلی کمیته امداد در میدان آزادی بیش از ۶۵۰ پارکینگ دارد که قطعاً مزاحمتی برای مابقی ساختمان‌ها از این باب نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ساختمان سوهانک به فروش رسیده است، گفت: مردم نقدهایی نسبت به این ساختمان داشتند مبنی بر اینکه دسترسی به آنجا سخت بود و برای امداد نیز بسیار بزرگ بود و همینطور در گذشته، هتل ۵ ستاره‌ای در این مجتمع ساخته شده بود که کاربری مناسبی نداشت، لذا به این نتیجه رسیدیم که در مرکز شهر، ساختمان اصلی کمیته امداد باشد تا مردم راحت‌تر بتوانند تردد داشته باشند.

 

دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر درخصوص انتقال این دانشگاه به ساختمان سوهانک به  خبرگزاری مهر گفته بود: درخصوص انتقال بخشی از دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر به ساختمان سوهانک کمیته امداد امام خمینی(ره)  با وزیر علوم جلساتی داشته است و گزارشی از روند فعالیت ها و حمایت هایی که از سوی وزیر سابق علوم، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت از این مسئله داشتند ارائه کردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه وزیر علوم رئیس دانشگاه بوده اند به مسئله اشراف کامل دارند بنابراین قول دادند که موضوع را پیگیری می کنند و مجموعه دانشگاه را نیز تشویق کردند که این مسئله را دنبال کنند.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: بنابراین پیگیری ها برای انتقال بخشی از دانشکده ها و سازمان مرکزی دانشگاه که به دلیل تغییر و تحولات در وزارت علوم با وقفه مواجه شده بود مجددا آغاز شد.

خاکی صدیق عنوان کرد: زمان انتقال این دانشگاه به ساختمان سوهانک مقداری طولانی شده است و باید تکلیف کمیته امداد نیز مشخص شود.

فروش املاک دانشگاه برای تامین هزینه انتقال

وی گفت: باتوجه به اینکه قرار است هزینه این جابه جایی از فروش املاک دانشگاه تامین شود بنابراین در این پروژه بار زیادی بر دوش دولت تحمیل نمی کنیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی دولت ما نیز نمی خواهیم بار زیادی به دولت تحمیل کنیم.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: اما باید پیش پرداخت اولیه ای که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شود تا بتوانیم فرآیند انتقال را انجام دهیم و پس از انتقال ساختمان دانشکده ها و خوابگاه های داخترانه خود را فروخته و هزینه جابه جایی را تامین کنیم.

وی عنوان کرد: پیش پرداخت اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که از عهده مجموعه ای مانند این دانشگاه خارج است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: براساس توافق صورت گرفته با کمیته امداد خمینی(ره) قرار است پیش پرداخت و سایر ضمانت هایی که لازم است ارائه شود تا بتوانیم بخشی از دانشکده ها و دفتر مرکزی را به ساختمان سوهانک منتقل کنیم.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: وزیر علوم قول داده اند که در اولین فرصت با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص صحبت کند.

آخرین وضعیت انتقال دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

علی خاکی صدیق گفت: برای انتقال بخشی از دانشگاه خواجه نصیر به ساختمان سوهانک که مربوط به کمیته امداد بوده است باید هزینه ای را پرداخت کنیم.

وی افزود: درحال حاضر به دلیل مشکلات مالی دولت، هنوز این بودجه به دانشگاه پرداخت نشده است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تاکید کرد: ما آمادگی داریم که هر زمان بودجه لازم تامین شود به این ساختمان منتقل شویم.

خاکی صدیق اظهار داشت: وزیر علوم نیز قول مساعد همکاری داده است و با معاونت اداری و مالی وزارت علوم نیز در تماس هستیم و امیدواریم تا پایان سال تغییراتی رخ دهد.

براساس این گزارش، شنیده ها حاکی از آن است؛ دانشگاه خواجه نصیر نتوانسته است ملک سوهانک را خریداری کند، لیکن دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی برای تجمیع ساختمانهای پراکنده اش قصد خرید ملک ۸ هکتاری سوهانک(کمیته امداد) را دارد.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.