پخش زنده از بی کیفیتی محصولات ایران خودرو+فیلم

هاتف امروز: نقص در قفل درب خودروی پژو ۲۰۶ که جایزۀ ویژۀ برنامۀ “سفر بخیر” به شرکت کنندگانِ مسابقۀ پیامکی بود، برنامۀ چهارشنبه شب را دیدنی ساخت. از یک طرف بدعهدی مجری و شرکت ایران خودرو و از طرف دیگر نمایش گوشه ای از بی کیفیتی خودروهای این شرکت از رسانۀ ملی، موجب تعجب و حیرت حضار و تماشاگران این برنامه شد.

به گزارش هاتف امروز، در برنامۀ روز چهارشنبۀ “سفر بخیر” قرار بود به یکی از هشت نفری که از طریق مسابقۀ پیامکی “سفر بخیر” انتخاب شده بودند، یک عدد خودروی ۲۰۶ از جانب ایران خودرو اهدا شود. برای تعیین برندۀ خودرو به هر یک از این هشت نفر یک کلید داده شد، تا به ترتیب کلید را داخل قفل کنند. قرار بود، هر که موفق شود، درب خودرو را به وسیلۀ کلیدی که دارد باز کند، برندۀ نهایی خودرو باشد.

اما گویی همه چیز چنان که برنامه ریزی شده بود، پیش نرفت و در این برنامۀ تلویزیونی که در خصوص رعایت نکات ایمنی در سفر و کاهش حجم ترافیک و تصادفات بین جاده‌ای است، اتفاق عجیبی رخ داد که موجب حیرت حضار، بینندگان تلویزیونی و همچنین آبروریزی ایران‌خودرو شد. نفر دومی که قرار بود بخت خود را بیازماید، کلید را داخل قفل کرد و موفق شد درب خودرو را باز کند؛ اما این فرد، تنها به خاطر نقص در قفل ایمنی درب خودرو توانسته بود آن را باز کند و کلید اصلی این خودرو در دست نفر هفتم بود.

هر چند ظاهراً، از اول قرار نبود که فرد دوم برندۀ این خودرو باشد و پس از باز شدن درب، بیش از خود شرکت کننده، مجری شوکه شد! مجری که تعجب کرده بود، با نگاه به پشت صحنه و احتمالاً تهیه کنندگان می‌گوید که: “ما آخر هنوز ۶ نفرِ دیگه داریم!” انگار که بر حسب امکان منطقی این غیر ممکن است که نفر دوم بتواند درب خودرو را باز کند. اما از آن جا که تابناک دوست ندارد تا از چیزی مطمئن نشده درباره‌اش قضاوت کند، از این مسأله عبور می‌کنیم و تعجب مجری را به حسابِ علاقۀ او به ادامه یافتن مسابقه می‌گذاریم.

قبل از اینکه به مشکلات خودروهای ایران خودرو بازگردیم، شاید بد نباشد به بدعهدی شرکت هم اشاره‌ای کنیم. پس از اینکه دومین شرکت کننده توانست درب خودرو را باز کند، مجری اعلام کرد که این فرد مالک خودروست و گفت اگر فرد دیگری نیز بتواند با کلید خود درب خودرو را باز کند، خودروی دیگری به نفر بعدی اهدا خواهد شد.

مجری اعلام کرد: الان دوستان ایران خودرو اینجا هستند و اگر کس دیگری باز کند، یک ماشین دیگر هدیه می‌دهند.” اما هنگامی که فرد هفتم موفق به باز کردن درب خودرو شد، شرط باز شدن درب به شرط روشن شدن خودرو توسط کلید تغییر یافت و از آن جا که نفر دوم نتوانست با کلید خود ماشین را روشن کند، قولی که داده شد، عملی نشد. در نهایت قرار شده به این فرد که با ذوق فراوان درب را باز کرده بود و فکر می‌کرد همه چیز آن طور که وعده داده شده پیش خواهد رفت، تنها یک میلیون تومان از سوی ایران خودرو پرداخت شود.

شاید این اولین باری باشد که در یک برنامۀ زنده، بی کیفیتی محصولات ایران خودرو نمایش داده می‌شد، اما مردم سال‌هاست از بی کیفیتی، نا امنی و قیمت بالای این محصولات شِکوِه دارند. در فیلمی که دیروز به تابناک ارسال شد، شاهد یکی دیگر از این مشکلات هستیم. در این فیلم که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید، خانمی پس از تحویل خودرو خود از نمایندگی، با مشکلات عجیبی رو به رو شده است. این فرد ساعاتی پس از تحویل خودروی ۲۰۶ خود، متوجه می‌شود که با روشن شدن خودرو، دور ماشین، بی آن که ذره‌ای پدال گاز را فشار دهد، به شدت بالا می‌رود و با گذاشتن ماشین بر روی دندۀ عقب، بی آن که برف پاک کن را بزند، برف پاک کن‌های عقب شروع به کار می‌کنند. به سرقت رفتن خودرو های پژو نیز به نوبۀ خود مثال زدنی ست، به طوری که بعد از پراید، پژو صدرنشین است.

پرسش اینجاست که خودروسازان ایرانی تا کی می‌خواهند به این وضع ادامه دهند و محصولات خود را با قیمت بسیار و مشکلات فراوان و امکانات اندک به مردم بفروشند؟ پس از تحریم ها، دیگر نمی توان مشکل را به گردن نبود قطعات انداخت و مشاهدۀ این گونه مشکلات پذیرفتنی نیست. رسانه‌ها بارها به مشکلات خودرو سازان داخلی پرداخته‌اند، اما شاید این اتفاق عجیب که از رسانۀ ملی پخش شد، تلنگری باشد برای خودروسازان داخل، تا به فکر ارتقای کیفیت محصولات خود بیفتند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.