توزیع بسته‌های امنیت غذایی بین ۱۱ میلیون نفر از نیازمندان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

توزیع بسته‌های امنیت غذایی بین ۱۱ میلیون نفر از نیازمندان و مددجویان تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع بسته‌های امنیت غذایی به مددجویان دستگاه‌های حمایتی و نیازمندان شناسایی‌شده گفت: تا پایان سال بین ۱۱ میلیون نفر از افراد اشاره شده، این بسته‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی هاتف امروز، علی ربیعی در حاشیه برگزاری همایش شکرانه سلامت شنوایی که صبح امروز در ساختمان فرهنگی ـ ورزشی تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تصمیمات خوبی با آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای توجه ویژه‌تر به طرح‌های بهزیستی اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: بحث پیشگیری جزو برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید و به ویژه وزارت رفاه است، به طوری که در سال ۹۳ حدود یک میلیون نفر از کودکان در غربالگری شنوایی شرکت کردند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر جهت کارهای تخصصی‌تر اعم از جراحی، سمعک و خدمات توانبخشی به مراکز تخصصی‌تر معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و گسترش مراکز مشاوره ازدواج با همکاری بخش خصوصی یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است و هم‌اکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز مشاوره در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

ربیعی، توسعه مراکز ژنتیکی خصوصی با حمایت و تشویق خیرین، یکی دیگر از برنامه‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود که در سال آینده تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به طرح توزیع یک وعده غذای گرم در استان‌های محروم اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر در استان‌های اشاره شده در حال اجراست که بنا داریم در سال آینده این طرح را نیز گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح مبارزه با سوءتغذیه کودکان را یکی دیگر از طرح‌های وزارت رفاه دانست و گفت: در حال حاضر این طرح در استان‌های محروم انجام می‌پذیرد که با توافقی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته است، طرح مبارزه با سوءتغذیه کودکان در سال آینده در حاشیه شهرهای بزرگ ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در سال ۹۳ شروع و در سال ۹۴ عملیاتی شد که در سال ۹۵ این طرح گسترش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین طرح اجتماعی شدن کودکان در برخی از استان‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح به کودکان کمک خواهد کرد که به راحتی اجتماعی شوند به طوری که استانداردهای آموزشی در این بخش از سال آینده به مهدهای کودک ابلاغ خواهد شد.

ربیعی در ادامه با اشاره به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی جهت افزایش مستمری مددجویان تصریح کرد: با افزایش ۴۰ درصدی حداقل دستمزد را جهت پرداخت مستمری به مجلس ارائه کرده‌ایم که امیدواریم در سال ۹۵ با چندین اعتبارات، مستمری مددجویان افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به طرح نگهداری معلولان در خانه گفت: این طرح در راستای تحکیم خانواده انجام می‌پذیرد به طوری که سازمان بهزیستی، هزینه نگهداری معلولان را به خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سرفصل‌های برنامه‌های انجام شده از سوی وزارت رفاه در سال جاری گفت: توسعه و گسترش بیمه سلامت، پرداخت بدهی‌ها و همچنین موفقیت‌ها در بخش اشتغال بخش کوچکی از اقدامات انجام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۴ محسوب می‌شود.

ربیعی در ادامه با اشاره به توزیع بسته‌های امنیت غذایی به ۱۱ میلیون نفر از مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) و نیازمندان شناسایی‌شده بیان داشت: بنا داریم تا پایان سال این بسته‌ها را در اختیار افراد اشاره‌ شده قرار خواهیم داد.

ربیعی در پایان با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سال جاری گفت: امسال حدود ۸۵ درصد کودکان در طرح اشاره شده شرکت کردند که بنا داریم با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات، این رقم را به صددرصد برسانیم.

کانال تلگرامی هاتف امروز

https://telegram.me/hatef_news

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.