تحصیل رایگان رتبه های برتر آزمون سراسری ۹۷-۹۶ در دانشگاه آزاد اسلامی

هاتف امروز: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش تقدیر از رتبه های برتر آزمون سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶ از تخفیف صد درصدی شهریه برای رتبه های برتر این آزمون خبر داد.

به گزارش هاتف امروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همایش تقدیر از رتبه های برتر آزمون سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶ با حضور جمعی از رتبه های برتر، مسؤولان و معاونان در سازمان مرکزی و واحد علوم و تحقیقات با هدف تقدیر از رتبه های برتر و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی و امکانات و دستاوردهای آن صبح امروز در سالن همایش کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تبریک به تمام افرادی که موفق به کسب رتبه های برتر در آزمون سراسری امسال شدند، گفت: این موفقیت نتیجه تلاش و کوششان داوطلبان و همچنین پشتیبانی و حمایت همه جانبه خانواده های آنان است که امیدواریم موفقیتهای این عزیزان ادامه داشته باشد و بتوانند مدارج علمی را به خوبی پشت سر بگذارند و منشاء خدمات بزرگی برای کشور شوند.

وی جوانان با استعداد و خلاق را سرمایه های اصلی کشور دانست و افزود: امروزه ملاک اصلی سنجش اقتدار و قدرت کشورها دیگر دسترسی به تجهیزات و ادوات پیشرفته و به روز نظامی نیست، بلکه سرمایه های انسانی و نیروهای خلاقِ توانمند عامل اصلی قدرت، اقتدار و پیشرفت کشورها محسوب می شود.

دکتر رهایی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، موفقیتهای بزرگی در زمینه های مختلف علمی نصیب کشور شده است، اظهار داشت: با مقایسه وضعیت علمی ایران در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی در می یابیم که ایران سیر صعودی پیشرفت را بعد از انقلاب به خوبی و با سرعت طی کرده است، به طوری که در حال حاضر در بسیاری از علوم در بین کشورهای پیشرفته مدعی و گوی سبقت را آنان گرفته است.

*تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به افراد نخبه

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارج نهادن به موقعیت افراد نخبه و برگزیده، تسهیلاتی ویژه برای آنان در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، از تخفیف صد در صدی شهریه و افرادی که حائز رتبه های بین هزار و دو هزار هستند، از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می شوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه کمک هزینه هایی برای داوطلبان برتر کنکور در طول تحصیل در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین این افراد می توانند با حفظ موقعیت تحصیلی ممتاز و کسب شرایط لازم بدون آزمون به مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ورود پیدا کنند.

دکتر رهایی ارتقاء کیفیت را شعار اصلی و محوری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: این دانشگاه که در زمینه علمی و تحقیقاتی در سطح بسیار گسترده فعالیت می کند، فضای مطلوبی را برای تحقیق و پژوهش که عامل اصلی پیشرفت کشور است، فراهم کرده است و بستر مناسبی برای افراد نخبه، توانمند و خلاق به منظور فعالیتهای علمی، پژوهشی، فناوری و …. در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.

وی در پایان برای تمامی رتبه های برتر آزمون امسال آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

* تخفیف صد درصدی برای رتبه های برتر رشته های غیر پزشکی و تخفیف ۵۰ درصدی برای رتبه های زیر ۵۰۰ رشته های پزشکی

دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش، گفت: جوانان به ویژه آنهایی که صاحب رتبه های برتر هستند و در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی خوش درخشیدند، سرمایه های واقعی و ارزشمند کشور هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه کشور به لحاظ تعداد دانشجو و مراکز آموزشی دانست و گفت: این دانشگاه دارای ۵۲۰ واحد و مراکز آموزشی و مدارس سماست و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر شاهانی به تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای رتبه های برتر کنکور امسال اشاره و تصریح کرد: افرادی که در رشته های غیر پزشکی موفق به کسب رتبه های زیر هزار شدند، از تخفیف صد در صدی شهریه برخوردار خواهند شد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین افرادی که در رشته های پزشکی دارای رتبه ی زیر ۵۰۰ و در رشته های غیر پزشکی دارای رتبه‌ی بین هزار و ۲ هزار هستند، می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین برای دانشجویانی که در طول تحصیل موفق به کسب معدل بالای ۱۷ می شوند، تخفیف ۱۰ درصدی شهریه لحاظ می شود.

دکتر شاهانی اظهار داشت: رتبه های برتر آزمون در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، می توانند در ادامه تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تسهیلات ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر و جذب اعضای هیأت علمی استفاده کنند.

* بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی افراد نامی هستند

همچنین دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این همایش، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه آن که به آینده می نگرد، بصیرترین است و آن که پشت به آینده می کند، سرانجام در وادی حیرت سرگردان می ماند، خطاب به رتبه های برتر آزمون امسال، گفت: تصمیم شما در این روزهای حساس انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی، بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی انسانهای موفق دارای برنامه و چشم اندازی هستند، گفت: سعی کنید در ابتدای راه و مسیر با نگاه به ارزشها، چشم اندازی برای خود ترسیم کنید تا راه پیشرفت را با تمرکز و دقت بیشتری طی کنید که در این صورت موفقیت نتیجه و سرانجام تلاشهای شماست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رتبه های برتر آزمون باید افراد تأثیرگذار در جامعه و منشاء تحولات فوق العاده در کشور شوند، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر افراد نامی و خبره در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی هستند که در داخل و خارج از مرزهای کشور زبانزد هستند.

دکتر موسی خانی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی بستر را برای افرادی که با برنامه و دارای چشم‌انداز هستند، آماده کرده است تا بتوانند ایده های خود را عملی کنند.

وی به چشم انداز و هدف دو دانشگاه سانفرانسیسکو و کمبریج اشاره کرد و گفت: اگر می بینید که این دو دانشگاه از دانشگاه های مطرح دنیا هستند برای این است که در ابتدای راه، هدف خود را تعیین کردند و گام به گام به سوی پیشرفت قدم برداشتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انسانهای بزرگ و رهبران الهام بخش در طول زندگی و کار خویش همواره با واژه ی «چرا» سروکار داشته اند، گفت: سعی کنید در دانشگاهی ادامه تحصیل دهید که کمک می کند به جواب چراهای خود دست پیدا کنید و چشم انداز و هدف شما را محقق می‌سازد.

دکتر موسی خانی ادامه داد: اگر توانستیم در جواب چرا تحصیل می کنیم؟، چرا کار می کنیم؟ چرا زندگی می کنیم؟ چرا تولید می کنیم؟ و چراهای دیگر پاسخ منطقی و قانع کننده بیابیم، قطعاً موفق خواهیم شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سطح استانداردهای علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی بالاست، به دستاوردها و موفقیتهای این دانشگاه در عرصه های ملی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تازه ترین درخشش خود موفق به کسب مقامهای برتر در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه دارای ۱۱۳ مرکز رشد، پارکهای علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه های متعدد، آزمایشگاه و کارگاه های مختلف، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و … است.

دکتر موسی خانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در وقت و هزینه دانشجویان که دو امانت گرانبها از سوی خانواده های آنهاست، هرگز خیانت نمی کند و خود را ملزم به استفاده بهینه از این امانتها می داند.

* ایران هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته کم ندارد

دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با تبریک به دانشجویانی که موفق به کسب رتبه برتر در آزمون امسال شدند، اظهار داشت: بهترین مسیر زندگی با انتخاب درست و دقیق رشته تحصیلی و دانشگاه رقم خواهد خورد و امیدوارم تک تک شما عزیزان در این راه موفق باشید.

وی خطاب به رتبه های برتر آزمون گفت: شما دانشجویان ممتاز بدانید که در ابتدای راه علم و دانش هستید و باید جدی تر و کوشاتر از گذشته به تلاشهای خود ادامه دهید.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی تلاشهای زیادی برای ارتقاء سطح آموزش کشور و شکستن غول کنکور صورت گرفته است، گفت: مسئولان علیرغم همه مشکلات از جمله جنگ تحمیلی، تحریمهای اقتصادی و … که داشتند، توانستند آموزش عالی را توسعه دهند و همگانی کنند و از شما جوانان می خواهم که قدر این نعمت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را بدانید، چیزی که قبل از انقلاب اسلامی غیرممکن و دست نیافتنی بود.

دکتر عباسپور با بیان اینکه تحصیل علم و دانش نباید تنها هدف دانشجویان و دانشگاه ها باشد، خاطر نشان کرد: آن چیزی که بسیار مهم است، این است که دانشجویان بعد از ادامه تحصیل دارای شخصیتی چند بعدی شوند، فرهنگ اسلامی کشور را درک کنند، روابط اجتماعی را تحلیل کنند و ارتباط منسجم و مطلوبی با جامعه داشته باشند.

وی از اساتید باتجربه و نخبه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه های متعدد، کتابخانه غنی، امکانات رفاهی، سالن ورزشی و … به عنوان ویژگیهای ممتاز واحد علوم و تحقیقات نام برد و افزود: این واحد یکی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های کشور است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: دانشگاه ها باید دانشجویانی متخصص، متدین و کارآفرین تربیت کنند که راهگشای مشکلات و معضلات کشور باشند.

عباسپور در پایان تأکید کرد: ایران به مدد جوانان با استعداد و فرهیخته ای که دارد، هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته و مطرح دنیا کم ندارد.

در ادامه این برنامه، از دو تن از داوطلبان آزمون سراسری که موفق به کسب رتبه ۸ کشوری در رشته علوم تجربی و ۵ کشوری در رشته علوم انسانی شدند، تقدیر شد.

همچنین رتبه های برتر کشور از کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات، مجتمع آزمایشگاهی و سالن ورزشی فتح بازدید کردند.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.