لاهوتی: دولت چگونه می‌خواهد نظر مردم را درباره افزایش قیمت‌ها جویا شود؟

هاتف امروز: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که ظرفیت افزایش همزمان قیمت بنزین، مالیات‌ها و همچنین حذف یارانه برخی دهک‌ها در مردم وجود ندارد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ظاهرا دولت بنا دارد در لایحه بودجه سال آینده قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل را به ۴۰۰ تومان افزایش دهد. همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی و حذف یارانه دهک‌های بالا نیز در لایحه دولت پیش‌بینی شده که به نظر نمی‌رسد این ظرفیت در مردم وجود داشته باشد.

وی افزود: دولت پیش از این اجازه داشته قیمت حامل‌های انرژی را تا ۹۵ درصد فوب خلیج‌فارس که الان دو هزار تومان است، افزایش دهد اما چهار، پنج سال است هیچ افزایش قیمتی نبوده و یک مرتبه می‌خواهد ۵۰۰ تومان قیمت بنزین را افزایش دهد که این ظلم در حق مردم است.

آقای روحانی گفتند اگر مردم قبول کردند یارانه را افزایش می‌دهیم اما سوال اینجاست با چه سازوکاری می‌خواهند این کار را انجام دهند، آیا قرار است به این منظور همه‌پرسی برگزار شود؟لاهوتی با اشاره به پیش‌بینی حذف یارانه ۳۵ میلیون نفر در بودجه ۹۷، گفت: بر این اساس تعداد یارانه‌بگیران از ۷۶ میلیون نفر به ۴۲ میلیون نفر کاهش می‌یابد. همچنین افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی در بودجه پیش‌بینی شده، آقای روحانی گفتند اگر مردم قبول کردند یارانه را افزایش می‌دهیم اما سوال اینجاست با چه سازوکاری می‌خواهند این کار را انجام دهند، آیا قرار است به این منظور همه‌پرسی برگزار شود؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت که قیمت حامل‌های انرژی باید در سال‌های گذشته به صورت تدریجی افزایش می‌یافت.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در اولین اجلاس ملی حقوق شهروندی گفت: در بودجه ۹۷ هیچ‌چیزی را گران نخواهیم کرد مگر اینکه بگوییم این پول کجا صرف خواهد شد و اگر قبول کردید این کار انجام می شود.

محل تبلیغات

سایت اتومبیل(bama)
برای مشاهده سایت، برروی تصویر زیر کلیک کنید.